Premieră: Kaufland, ENGIE și Schneider instalează acoperișuri cu vegetație pe stațiile de tramvai din București

București, 06 Septembrie 2017

Kaufland România, ENGIE România și Schneider Electric România duc practicile de responsabilitate socială la următorul nivel și lansează joi „Stații Verzi”, proiectul prin care 34 de stații de tramvai din București vor fi acoperite de vegetație. 

„Stații Verzi” este un proiect de CSR (responsabilitate socială corporatistă) inițiat de Asociația pentru Responsabilitate Socială „PLAN B” și finanțat de companiile Kaufland România, ENGIE România și Schneider Electric România, având sprijinul non-financiar al Primăriei Generale a Municipiului București și al RATB pentru instalarea acoperișurilor cu vegetație.

Lansarea va avea loc joi, 7 septembrie, la ora 11:00, la stația de tramvai „Sf. Gheorghe” (Kilometrul 0), în prezența Primarului General Gabriela Firea, a conducerii celor trei companii și a mass media. „Sf. Gheorghe” este prima stație acoperită cu vegetație dintr-o serie de 34, la nivelul întregii Capitale, ce vor fi finalizate până la mijlocul lunii octombrie. 

Inițiativa își propune să crească gradul de conștientizare a populației în ceea ce privește importanța protejării mediului și să încurajeze folosirea mijloacelor de transport în comun ca alternativă la mașina personală. Instalarea de acoperișuri verzi pe stațiile de tramvai are în plus și efecte imediate, făcând posibilă diminuarea poluării fonice și a aerului la nivelul zonelor respective.

Într-un oraș aglomerat, orice metru pătrat de vegetație contează. Pentru o persoană sunt suficienți doar 3 metri pătrați de acoperiș verde pentru a-i asigura oxigenul zilnic, cantitatea de dioxid de carbon din atmosferă fiind considerabil redusă. Pe lângă microparticulele din aer, vegetația captează și undele sonore, scăzând numărul decibelilor.

Vara, vegetația instalată pe acoperișurile stațiilor de tramvai reduce efectul de „insulă de căldură” și îl sporește pe cel de răcire, în timp ce iarna, structura verde se comportă ca o „blană”, contribuind la mărirea efectului de termoizolare. În plus, spațiile care în mod normal sunt neutilizate se transformă inedit în oaze de verdeață, acoperișurile verzi având o valoare estetică deosebită și îmbunătățind starea de spirit a oamenilor.   

Planta care dă viață stațiilor de tramvai este sedumul. Aceasta este ideală pentru realizarea acoperișurilor verzi pentru că nu este pretențioasă și rezistă la temperaturi extreme. Fiind o plantă suculentă, sedumul se descurcă excelent în lipsa apei. Sistemul folosit în proiectul „Stații Verzi” este unul inovator, identic cu soluțiile aplicate în toate țările occidentale, care include un sistem de drenaj și protecție inteligent, un panou de vată minerală hidrofilă și substrat vegetal din covor sintetic de cocos.

Amenajarea stațiilor va fi făcută de specialiști în domeniu, prin finanțarea acordată de Kaufland România, ENGIE România și Schneider Electric România. Implicarea Primăriei Generale a Municipiului București și a RATB constă în punerea la dispoziție, în mod gratuit, a structurilor stațiilor de tramvai.

Pentru Kaufland preocuparea față de mediul înconjurător și comunitate constituie o prioritate. Ne dorim să trăim cu toții într-un oraș mai curat, mai ecologic și mai prietenos”, a declarat Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

ENGIE  se alătură acestui proiect de responsabilitate socială în încercarea de a răspunde unei problematici tot mai acute şi anume aceea a diminuării poluării în marile aglomerații urbane şi a contracarării efectelor nocive ale emisiilor de noxe prin integrarea naturală în peisajul urban a unor soluții durabile, menite să contribuie la un oraş mai curat pentru noi toți”, a declarat Eric Stab, Preşedinte Director General ENGIE România.

Fiecare metru pătrat de „verde” contează. Proiectul CSR, inițiat de PLAN B, țintește către nevoia ca fiecare dintre noi să aibă un comportament mai prietenos cu mediul și să conștientizeze acest lucru în momentul în care așteaptă tramvaiul sub o stație acoperită cu vegetație sau când trec pe lângă ea. Ne dorim ca acesta să fie doar începutul „înverzirii” stațiilor RATB și ca tot mai multe companii să se implice real în îmbunătățirea calității vieții oamenilor, așa cum procedează deja Kaufland, ENGIE și Schneider Electric. PLAN B încurajează și propune companiilor din România proiecte de CSR prin care acestea să treacă de la planul A, și anume creșterea economică din inerție și business cu orice preț la business sustenabil, la stabilirea unui echilibru între creștere economică și protecția mediului”, a declarat Raluca Costache, Development Manager PLAN B.

Contact

Biroul de presă - persoană de contact
Loredana Samoilă