Kaufland România susține șanse egale la viață pentru toți românii prin proiectul social Donorium

București, 04 Decembrie 2018

Doar 2% din populație donează sânge în România, iar 1 din 3 bucureșteni nu primesc sânge la timp. Proiectul social Donorium, realizat de Asociația Smart Society, Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge și cu implicarea Kaufland România, își propune să dubleze numărul de donatori până în 2025 prin creșterea vizibilității problemei, dezvoltarea unor campanii de educare și lansarea unei aplicații de smartphone ce are la bază motivarea donatorilor prin gamificare și stimularea dezvoltării unei comunități de donatori fideli.

Aplicația Donorium interconectează în timp real nevoile centrelor de transfuzii cu disponibilitatea donatorilor și facilitează comunicarea dintre donatori și centre. Astfel, își propune:

  • crearea unui flux constant de donatori prin programarea la donare;
  • direcționarea donatorilor către cel mai apropiat centru de transfuzii prin navigare GPS;
  • promovarea importanței donării de sânge;
  • informarea cu privire la procesul de donare pentru cei care își descarcă aplicația pe telefon.

Din acest proiect pilot fac parte 5 Centre de Transfuzie din București, Arad, Bacău, Constanța și Ploiești, dar până în septembrie 2019 se vor mai alătura înca 10 centre din țară.

Pin proiectul Donorium, ne-am propus să facilităm comunicarea dintre Centrele de Transfuzie Sanguină și posibilii donatori. În timpul implicării mele atât în cazul Colectiv, cât și în perioada în care am fost consilier al Ministrului Sănătății, am realizat că această criză de sânge este cauzată nu doar de lipsa informării, dar și de faptul că nu este facilitată deloc comunicarea între posibilul donator și centre. Oamenii care vor să doneze stau cu orele la cozi, ceea ce în mod cert îi demotivează să revină ca donatori. În același timp, personalul din centre este insuficient pentru a gestiona în timp rapid toți donatorii. Prin proiectul Donorium dorim să promovăm donarea de sânge cât mai mult posibil, să educăm publicul, arătând relevanța donării de sânge și cum poți salva vieți prin simplu fapt că ești informat. Aplicația de smartphone Donorium, dezvoltată cu sprijinul Kaufland România și a voluntarilor din țară, te ajută să te programezi în centrul de transfuzie apropiat, iar când există o criză majoră de sânge să ajutăm foarte repede prin alerte clare, ce oferă toate informațiile”, a declarat Diana Stoica, Strategul Asociației Smart Society și unul din inițiatorii acestui proiect, cu o experiență mare în comunicarea cu Centrele de Transfuzie Sanguină din țară.

La Kaufland România, grija pentru sănătatea fiecărei persoane din comunitatea în care activăm reprezină o prioritate. Este firesc să susținem Donorium și donarea responsabilă de sânge, deoarece ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de securitate transfuzională din România și la salvarea oamenilor a căror viață depinde de transfuzia sanguină administrată la timp”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.

Proiectul social Donorium reunește oameni din diferite domenii, care se implică voluntar pentru a da o mână de ajutor în rezolvarea unei crize reale, ce trebuie rezolvată pe termen lung. În plus, Asociația Smart Society își va concentra eforturile pentru actualizarea și îmbunătățirea legislației și a finanțării corespunzătoare a centrelor de transfuzii, având ca obiective: introducerea testării NAT în centrele de tip platformă, constituirea unei rezerve naționale de sânge (inclusiv crioprezervare, bancă de sânge cu fenotipuri rare), înființarea unor puncte fixe de recoltare în încă 4 spitale din București, modernizarea infrastructurii și reintroducerea stagiului de hematologie transfuzională în sistemul educațional de specialitate.

Până în septembrie 2019, proiectul Donorium își propune să fie în 10 centre de transfuzie din țară, până în septembrie 2020 în încă 10, iar până în 2025 să se dubleze numărul de donatori de sânge fideli și să se reorganizeze și eficientizeze sistemul de transfuzii sanguine.

Proiectul Donorium este susținut de Kaufland România și de voluntari din domenii precum IT, comunicare sau juridic din toată țara.

Contact

Biroul de presă - persoană de contact
Loredana Samoilă