Record de generozitate la Festivalul Brazilor de Crăciun: cel mai licitat brad a obținut 180.000 euro. Fonduri totale de peste 700.000 de euro, pentru accesul la educație al copiilor vulnerabili

București, 16 Decembrie 2019

Datorită solidarității de excepție a celor care susțin dreptul la educație al tuturor copiilor indiferent de statutul socio-economic, 5.000 de copii vor putea să meargă la școală și să primească sprijin în programul educațional Salvați Copiii.  Designeri generoși au creat pro-bono 30 de brazi și s-au colectat fonduri de peste 700.000 euro, dintre care 180.000 de euro obținuți de bradul-poveste al lui Omid Ghannadi, realizat cu sprijinul emisiunii „La Măruță”.

La cele 18 ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii a strâns fonduri în valoare totală de 5.317.800 de euro și astfel a oferit asistență pentru 39.485 de copii.

Seara de gală a celei de-a 19-a ediții, care a avut loc joi seară la Stejarii Country Club, a fost pusă sub semnul magiei care stă în gesturile fiecăruia dintre noi. Prezentarea de excepție a fost asigurată prin generozitatea Andreei Raicu, a lui Cătălin Măruță și a lui Cătălin Neamțu.

Peste 250 de personalități din mediul de afaceri, media, artă și cultură au fost alături de cauza copiilor vulnerabili, licitând brazii special creați pentru ca toți copiii să poată rămâne în școală. Momentele artistice de excepție au fost susținute pro-bono de Light Quartet și The Mono Jacks.

Alți 11 brazi unicat, special puși în slujba binelui, mai pot fi licitați pe pe www.lavacow.com până marți, 17 decembrie 2019.

Festivalul Brazilor de Crăciun este mult mai mult decât un eveniment de strângere de fonduri, iar ceea ce am reușit să construim împreună – voluntari, designeri, susținători – e un micro-sistem în care niciun copil să nu fie lăsat în afara școlii pentru că e prea sărac sau pentru că autoritățile uită de el. De 19 ani acest micro-sistem, care are ca resursă solidaritatea, face cu adevărat miracole. Miracolul de Crăciun stă în faptele noastre”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Brazii-mesager ai binelui

De 19 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așază dreptul la educație al copilului în centrul agendei publice.

Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Omid Ghannadi, 180.000 euro, un nou record înregistrat la Festivalul Brazilor de Crăciun. Acesta a fost achiziționat de către Kaufland România, Catena, Lidl, Beautik Haute Parfumerie și BCR.

E al șaselea an de când particip la Festivalul Brazilor de Crăciun și până acum am realizat brazi ca obiecte de design. Anul acesta mi-am dorit să fac o poveste, pentru că educația, dincolo de calcule și cifre, se face din povești. Iar în această seară am reușit să conving oamenii că povestea contează și, foarte important, este că am vândut un brad care și peste 100 de ani va fi sănătos și cu rădăcinile în pământ și va duce mai departe povestea”, a declarat Omid Ghannadi.

Educația este una dintre direcțiile strategice ale companiei Kaufland România. Susținem accesul la educație pentru toți copiii României. De aceea suntem alături de Salvați Copiii și suntem recunoscători că avem șansa de a fi parte a acestei cauze”, a afirmat Anna Katharina Scheidereiter, Kaufland România, compania care a oferit cea mai mare sumă, 100.000 euro.

Bradul creat de Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, a fost licitat contra sumei de  45.000 euro, iar Miruna Ardelean a conceput, cu sprijinul Atelierelor Ilbah, un brad licitat pentru 40.000 euro.

Bradul Salvați Copiii, realizat de designerul Ștefania Mircea împreună cu voluntarii și copiii de la Salvați Copiii, a fost licitat contra sumei de 28.000 euro.

Contact

Biroul de presă - persoană de contact
Loredana Samoilă