Plata cu deșeuri pentru transportul public disponibilă în 5 noi orașe din România
Locuitorii din 5 orașe din România vor putea circula cu transportul public, plătind la schimb cu PET-uri și doze de aluminiu, în cadrul Caravanei Schimbă PET-ul cu biletul, o inițiativă inedită, dezvoltată pentru prima dată în România de Act for Tomorrow și Kaufland România în contextul programului Vinerea Verde, lansat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Inițiatorii acestei campanii, care a cunoscut un real succes în Constanța și Craiova, au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil, prin extinderea ei în această toamnă și în alte orașe din România. Campania se va realiza timp de 5 săptămâni, în fiecare vineri, începând din data de 24 septembrie, în toate parcările magazinelor Kaufland din Iași, Timișoara, Buzău, Galați și încă un oraș surpriză, care va fi ales în baza propunerilor venite din partea publicului.
Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia se poate primi biletul pentru mijloacele de transport în comun, valabil pentru două călătorii, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare.
Locațiile și calendarul caravanei sunt:
24 septembrie 2021 – Iași: Kaufland Tudor Vladimirescu (Bulevardul Chimiei 2D); Kaufland Niculina (Strada Mitropolit Varlaam 20); Kaufland Alexandru cel Bun (Str. Theodor Râșcanu 6A); Kaufland Păcurari (Șoseaua Păcurari 86M);
1 octombrie 2021 – Timișoara: Kaufland Cetate (Str. Gheorghe Lazăr 26); Kaufland Dumbrăvița (comuna Dumbrăvița, str. Conac 51); Kaufland Elisabetin (str. Damaschin Bojinca 4); Kaufland Fabric (str. Mihail Kogălniceanu 11); Kaufland Vidrighin (str. Chimiștilor 5-9);
8 octombrie 2021 – Buzău: Kaufland Unirii (Bulevardul Unirii 1); Kaufland (str. Frăsinet 15);
15 octombrie – Galați: Kaufland Țiglina 4 (Str. Brăilei 144); Kaufland Micro 40 (Str. Henri Coandă 7); Kaufland Micro 21 (Str. Victor Valcovici 20).
Cel de-al cincilea oraș în care va fi implementă campania „Schimbă PET-ul cu biletul” va fi ales cu implicarea publicului în perioada 24.09 – 15.10.2021. Participanții își vor putea înscrie orașul printr-o postare publică sau un story pe platformele de Facebook, Instagram și TikTok, în care să menționeze orașul în care doresc să fie realizată campania, hashtag-ul #SchimbaPETulCuBiletul, @kauflandromania și @actfortomorrow. Conținutul postării poate fi divers, de la o poză care să ilustreze procesul colectării separate la aparatele automate Tomra din parcările magazinelor Kaufland, la o poză în care colectează separat deșeurile acasă sau orice altă idee creativă având ca temă colectarea deşeurilor şi un comportament responsabil faţă de natură.
Echipa Act for Tomorrow va monitoriza fiecare postare în care vor fi specificate hashtag-ul #SchimbaPETulCuBiletul și menționările @kauflandromania și @actfortomorrow, iar orașul cu cele mai multe menționări va fi cel de-al cincilea oraș în care va fi implementată campania.
„Încă de la lansarea campaniei «Schimbă PET-ul cu biletul», ne-am dorit ca această inițiativă să fie replicată la nivelul cât mai multor orașe, astfel încât oamenii să se poată bucura de orașe verzi și curate. Extinderea campaniei în cât mai multe municipalități reprezintă un obiectiv al nostru și al partenerilor noștri de la Kaufland România, cu sprijinul cărora am reușit să mai zidim o cărămidă pentru un viitor verde pe care cu toții ni-l dorim pentru țara noastră. Succesul edițiilor anterioare ale acestui proiect ne-a demonstrat că românii au nevoie de astfel de inițiative, care le oferă șansa de a deveni ei înșiși parte din schimbarea pe care ne-o dorim în societate.” a declarat Andrei Coșuleanu, Președinte Asociației Act for Tomorrow.
„Grija față de mediu este o prioritate pentru Kaufland România și ne bucurăm că tot mai mulți români aleg să protejeze natura folosind infrastructura de colectare din parcările magazinelor noastre. Prin caravana «Schimbă PET-ul cu biletul» încurajăm adoptarea unui comportament responsabil, iar toți participanții din cele cinci orașe vor beneficia atât de bilete gratuite pentru mijloacele de transport în comun, cât și de reducerea oferită produselor marcate cu semnul Reciclezi și salvezi. Campania face parte din strategia REset Plastic a grupului Schwarz, prin care vrem să facem realitate viziunea «Mai puțin plastic – circuite închise»”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland României.
Extinderea campaniei este posibilă deoarece, începând cu 1 septembrie, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de reciclare de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), Kaufland devenind astfel primul retailer din România, care oferă o rețea de automate de reciclare în toate orașele. În plus, în cadrul campaniei „Consumul excesiv de ambalaje dăunează grav comunității”, Kaufland recompensează toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic. Astfel că, la fiecare 5 ambalaje reciclate la automatele de reciclare, consumatorii primesc cupoane de 20% reducere, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor.
Costul biletelor este suportat integral de către principalul partener privat al acestei campanii - Kaufland România. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi resurse.
Caravana Schimbă PET-ul cu biletul este o continuare a inițiativei inedite „Schimbă PET-ul cu biletul”, lansată la începutul acestei veri în Constanța, în premieră în România, ea având, atât obiectivul încurajării folosirii transportului public, cât și de a promova colectarea și reciclarea deșeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public. Fiecare pasager care alege deplasarea cu mijloacele de transport în comun, în defavoarea mașinii personale, consumă cu 114 grame dioxid de carbon mai puțin pentru fiecare kilometru parcurs.
Campania s-a bucurat de un real succes în rândul constănțenilor și craiovenilor, peste 5.500 persoane participând la campanie. Aceștia s-au mobilizat exemplar și au colectat 2.300 kg deșeuri, în cele 6 ediții desfășurate la Constanța și în ediția de la Craiova, oferind un răspuns pozitiv și contribuind la dezvoltarea unor orașe mai curate, prin implicare și responsabilitate.
Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” face parte din programul „Acționăm pentru Ape”, dezvoltat de Asociația Act for Tomorrow și Kaufland România, în cadrul căreia încă din 2019 se desfășoară ample acțiuni de protejare a apelor. În 2020, Programul „Acționăm pentru Ape” a câștigat locul I, la categoria mediu, în cadrul Romanian PR Awards, cea mai importantă competiție de PR din România.
Totodată, campania face parte și din Programul Național Vinerea Verde, inițiat de Ministerul Mediului, o inițiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu mașinile personale în marile orașe, prin care toți cetățenii sunt încurajați să utilizeze transportul alternativ pentru deplasarea la și de la serviciu.