Mai puțin înseamnă mai mult. Chiar și la ambalaj

Pentru a preveni răspândirea deșeurilor de ambalaje, noi cei de la Kaufland dezvoltăm măsuri adecvate. Ca parte a strategiei privind plasticul, REset Plastic, ne-am stabilit obiectivul de a reduce propriul consum de plastic cu cel puțin 20% până în 2025 și de a ne asigura că 100% din ambalajele noastre de marcă proprie sunt cât mai reciclabile posibil. Vom folosi în medie 20% din materiale reciclate pentru a ne fabrica ambalajele de marcă proprie până în 2025.


Etichetarea

Recunoașteți rapid durabilitatea:

Sigla Kaufland „Ambalat mai conștient “ pe o sticlă PET cu ulei de floarea soarelui K-Classic

Pentru a evita deșeurile de plastic, urmăm o abordare clară: sustenabilitatea trebuie să aibă loc în mod holistic. De la evitarea deșeurilor de plastic la proiectarea și reciclarea produselor până la inovație și educație. Folosim sigla „Ambalat mai conștient” pentru a marca ambalajul nostru optimizat, cum ar fi uleiul de floarea soarelui K-Classic în sticle PET, și astfel facem vizibile măsurile noastre de reducere a plasticului la fiecare achiziție. 

Reciclarea în practică.

Verificăm constant unde se poate economisi plasticul. De exemplu, acolo unde nu este necesar ca o componentă a ambalajului pentru a proteja împotriva influențelor externe sau ca măsură de păstrare a prospețimii. Posibilitatea de a recicla ambalajele este la fel de importantă pentru noi. Suntem în contact regulat cu experți și dezvoltăm continuu abordări și măsuri inovatoare.

 

Următoarele criterii sunt relevante pentru un ambalaj mai conștient:

- Conținut reciclat sau reciclat în proporție de minim 30% 1

- Posibilitatea de reciclare minimă de 80 %1

- Economisiri de material de minim 10 %1 (comparativ cu propriul ambalaj anterior sau cu ambalaje ale concurenților relevanți.)

- Materiale alternative minim 30% (de exemplu, hârtie Silphie, reciclare chimică)

De la planta Silphie la soluția de ambalare durabilă

Cu OutNature, PreZero dezvoltă noi produse din fibre și hârtie pentru soluții de ambalare durabile în comerț și industrie. Până acum, planta energetică a fost folosită doar pentru a produce biogaz. Acum fibrele acesteia urmează să fie folosite în special în ambalajele care intră în contact direct cu alimentele. În acest scop, OutNature separă fibrele plantei Silphie înainte de generarea de bioenergie, făcând-o astfel utilizabilă ca materie primă nouă - produsă în Germania - pentru producția de hârtie. 

Sigla Silphie pe fond verde
Planta Silphie
Produse K-Bio in ambalaj Silphie

Mesaje cheie

Durabil:

Planta energetică cu flori galbene Silphie are multe proprietăți pozitive pentru mediu, cum ar fi faptul că atrage insectele, protejează apa, captează carbonul și produce humus. Astfel contribuie la protecția ecosistemelor interne și în același timp generează biomasă pentru industria energetică. Prin intermediul unei procesări ulterioare care economisește resurse, fibrele Silphie se obțin ca materie primă regenerabilă pentru producția de hârtie Silphie. 

Regional:

Cultivarea regională a plantei Silphie și producția descentralizată a fibrelor Silphie creează lanțuri regionale de aprovizionare și scurtează rutele de transport.

Versatilă:

Planta Silphie poate fi folosită într-o cascadă în mai multe etape: în timpul cultivării acesteia, oferă hrană insectelor și protejează solul de eroziune. Fibrele vegetale sunt separate și utilizate ca alternativă la celuloză, în producția de hârtie. Hârtia Silphie este baza pentru o gamă vastă de aplicații de ambalare. Celelalte componente ale plantei se folosesc pentru a genera energie electrică, gaz și căldură.

Eficientă din punct de vedere al resurselor:

Planta Silphie cu randament ridicat este perenă, nu are nevoie de îngrășământ și are doar cerințe reduse de apă și energie pentru prelucrarea ulterioară a fibrelor. În plus, nu se folosesc substanțe chimice.

Premiu pentru materie primă inovatoare

OutNature a fost distins cu Premiul german pentru ambalare, la categoria „Material nou”, la sfârșitul anului 2020 pentru ideea inedită de a produce ambalaje durabile din fibre Silphie. La începutul anului 2021, a urmat decernarea prestigiosul premiu WorldStar al World Packaging Organization (WPO – Organizația Mondială a Ambalajelor), la categoria „Materiale și componente de ambalare”.


Responsabilitate

Implicarea face diferența

Plastic
Plastic

Prin angajamentul nostru de a reduce utilizarea plasticului în ambalajele produselor noastre sau chiar de a-l elimina în totalitate, ne aducem contribuția la REset – strategia internațională a Grupului Schwarz privind plasticul.

Fără micro-
plastic
Fara microplastic

Până la sfârșitul anului 2021, vom schimba formulele produselor de cosmetică și îngrijire corporală, precum și ale detergenților și agenților de curățare marcă proprie, astfel încât să nu mai conțină particule de microplastic. În plus,.vom semnaliza aceste produse cu sigla „Fără microplastic”.

 

Proteja-
rea climei
Protejarea climei

Nu doar vorbim despre protejarea climei, ci aducem și o contribuție relevantă prin măsuri specifice implementate la nivelul întregii companii. Află care sunt activitățile prin care luptăm împotriva schimbărilor climatice.