Informații cu privire la modalitățile de raportare

În cadrul companiei Kaufland, standardele legale și cele etice joacă un rol important. Acestea formează coloana vertebrală a integrității noastre și ne determină acțiunile – atât față de noi înșine, cât și față de clienți și furnizori.

Fiecărui angajat i se cere respectarea acestor standarde. Prin urmare, dacă observați încălcări ale legilor sau dacă aveți întrebări cu privire la ghidurile noastre Compliance, vă rugăm să ne contactați în orice moment.

Aici găsiți toate informațiile importante.

Tipuri de informații

Ce tip de informații pot raporta?

Puteți raporta orice suspiciune privind o încălcare reală sau potențială a legii. Aceasta include încălcări fie in cadrul companiei, fie cu privire la partenerii noștri de afaceri, în special:

  •  acte de fraudă, acte de mită sau corupție;
  • fapte penale;
  • conflict de interese;
  • aspecte legale de personal;
  • încălcări ale normelor privind siguranța alimentară;
  • încălcări ale legislației aplicabile privind prevenirea spălării banilor şi a finanţării terorismului, sancțiunile și controlul exporturilor;
  • încălcări ale legislației privind concurența, emisă la nivel local;
  • încălcări ale normelor de protecție a mediului, sănătate și siguranță;
  • încălcări ale drepturilor omului;
  • nerespectări altor dispoziţii legale care privesc domeniile: achiziţii publice; serviciile, produsele şi pieţele financiare; siguranţa şi conformitatea produselor; siguranţa transportului; protecţia radiologică şi siguranţa nucleară; siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, sănătatea şi bunăstarea animalelor; protecţia consumatorilor; protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal şi a securităţii reţelelor şi sistemelor informatice;
  • încălcări care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene, astfel cum sunt menţionate la art. 325 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi cum sunt detaliate în măsurile relevante ale Uniunii Europene; încălcări referitoare la piaţa internă, menţionate la art. 26 alin. (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, inclusiv încălcări ale normelor Uniunii Europene în materie de concurenţă şi de ajutoare de stat, precum şi încălcări referitoare la piaţa internă în ceea ce priveşte actele care încalcă normele privind impozitarea societăţilor sau mecanismele al căror scop este obţinerea unui avantaj fiscal ce contravine obiectului sau scopului dreptului aplicabil în materie de impozitare a societăţilor;

Protejare

Cum sunt protejat în calitate de avertizor în interes public?

Pentru Kaufland, confidențialitatea și protecția avertizorului în interes public sunt primordiale. Niciunei persoane care raportează o încălcare a legii nu i se va aplica nicio formă de represalii. De mai mulți ani au fost introduse regulamente interne obligatorii, care se aplică tuturor avertizorilor în interes public:

·        Raportările sunt prelucrate doar de angajații departamentului Compliance.

·        Orice informație va fi tratată cu atenție, cu maximă confidențialitate și în conformitate cu legile aplicabile privind confidențialitatea datelor.

·        Raportările pot fi transmise și anonim.

·        În principiu, sunt consultate doar persoanele esențiale, iar informațiile sunt distribuite doar dacă sunt absolut necesare pentru investigație și dacă sunt permise din punct de vedere legal. 

Legea privind protecția avertizorilor în interes public

Legea privind protecția avertizorilor în interes public protejează împotriva represaliilor toate persoanele care au obținut informații, inclusiv suspiciuni rezonabile, cu privire la încălcări efective sau potențiale ale legii, înainte sau în timpul activității lor profesionale și le raportează. Obligațiile care decurg din Legea privind protecția avertizorilor în interes public (de exemplu, înființarea unui departament pentru raportare, păstrarea confidențialității etc.) sunt îndeplinite de ani de zile la Kaufland prin procesele existente și punerea acestora în aplicare. Departamentul intern de raportare de la Kaufland este departamentul Compliance.


Modalități de raportare

Doriți să ne transmiteți informații sau să raportați o încălcare a regulilor? Atunci utilizați canalele noastre interne de raportare. Astfel putem îndrepta încălcarea în mod eficient și rapid. 

Canale interne de raportare

Vă incurajăm sa ne anunțați imediat cu privire la orice încălcare a legii. Vom fi bucuroși să vă clarificăm sesizarea. Vă oferim diverse opțiuni de contact pe care le puteți folosi pentru a ne contacta 24 de ore pe zi și, uneori, în mod anonim.

Raportare online – se poate face și anonim, 24/7!

  • Sistemul este gestionat de un operator independent, iar adresele IP sau metadatele nu sunt stocate, trasabilitatea fiind exclusă. Aveți posibilitatea de a crea și o căsuță poștală anonimă, prin intermediul căreia să puteți purta un dialog sau să oferiți răspunsuri la eventuale întrebări suplimentare.

Departamentul Compliance – se poate face și anonim, 24/7!

De asemenea, puteți contacta direct colegii de la Compliance, în mod confidențial. Aceasta reprezintă cea mai rapidă cale de raportare a informațiilor. O puteți accesa la compliance@kaufland.com

Avocatul confidențial

Alina Iosza este avocatul nostru confidențial. O poți contacta oricând cu privire la suspiciuni de încălcare a principiilor Compliance. Informațiile vor fi analizate cu atenție, iar în măsura în care vor fi descoperite dovezi care susțin încălcarea acestor principii, va lua legătura direct cu Managerul Intern de Compliance din cadrul Kaufland România și vor stabili împreună pașii următori. Avocatul are obligația de a păstra caracterul confidențial al sesizărilor primite. Identitatea îți va fi dezvăluită numai cu acordul tău expres.

Alina Iozsa - Hațegan Attorneys

Adresa: Str. Ady Endre, nr. 11, 300175 Timișoara, România

Tel.: +40 256 430 454

E-mail: alina.iozsa@hategan.ro


Proces

Ce se întâmplă cu raportarea mea?

1

Înregistrare

Puteți trimite informațiile dvs. prin intermediul opțiunilor de contact de mai sus.

2

Confirmare

Departamentul Compliance confirmă înregistrarea informațiilor în termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia.

3

Investigații

Colegii de la Compliance investighează situația și obțin date și informații suplimentare – inclusiv de la dumneavoastră, în calitate de avertizor în interes public.

Vă rugăm să rețineți: puteți fi contactat pentru întrebări doar dacă furnizați datele dvs. de contact sau în cazul în care creați o căsuță poștală anonimă în sistemul de raportare online.

4

Feedback și găsirea de soluții

Dacă informațiile dvs. se confirmă, veți fi informat cu privire la stadiul acţiunilor subsecvente, în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire – chiar dacă clarificarea faptelor nu a fost finalizată până atunci, cu excepția cazului în care informarea ar putea periclita desfășurarea acestora. În cazul în care acest lucru este posibil și permis din punct de vedere legal, veți afla ce măsuri au fost luate sau vor fi luate ca răspuns.

Întregul proces este documentat în conformitate cu cerințele legale – de la raportare până la investigație. Puteți găsi mai multe informații despre confidențialitatea datelor în politica generală privind confidențialitatea datelor pentru angajați.