Implicare în societate

Ne implicăm activ în societate

Noi luăm în serios responsabilitatea pe care o avem față de mediu și față de societate.

De aceea,  susținem organizații și proiecte care își propun să ajute persoanele din medii defavorizate și ne implicăm activ în diferite campanii de voluntariat.

 

Sustenabilitate 

Kaufland susține obiectivele Global Compact Network România

Sustenabilitate
© lovelyday12 - stock.adobe.com

Kaufland este membru al Global Compact Network România, reprezentanța locală a rețelei ce pune în practică principiile globale ale Organizației Națiunilor Unite (ONU) pentru setarea unei agende a sustenabilității.

Mai mult, începând cu iulie 2017, Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Communication Kaufland România, este vicepreședinte în Comitetul Director al Global Compact Network România.

Responsabilitatea noastră față de societate și mediul înconjurător este susținută de investițiile permanente în proiecte pentru comunitatea locală, derulate împreună cu ONG-uri partenere din domenii precum: cauze sociale, sănătate, educație, sport, protecția mediului și evenimente culturale, dar și de gestionarea responsabilă a resurselor naturale.

Despre Global Compact Network

Cu mai mult de 12.000 de participanți din peste 160 de țări, Global Compact Network este o inițiativă a Organizaţiei Naţiunilor Unite dedicată companiilor care se angajează să îşi alinieze operațiunile și strategiile cu 17 obiective de dezvoltare durabilă, respectiv zece principii universal acceptate în domeniile drepturilor omului, protecției muncii și a mediului înconjurător și anticorupției.

Principiile derivă din Declarația Universală a Drepturilor Omului, Declarația Organizației Internaționale a Muncii despre Principiile și Drepturile Fundamentale la Locul de Muncă, Declarația de la Rio despre Mediu și Dezvoltare și Convenția ONU Împotriva Corupției.

Global Compact Network ajută companiile să își îndeplinească angajamentele de a opera în mod responsabil și să sprijine societatea.

Obiective susținute de Kaufland România

ZERO FOAMETE
Eradicarea foametei, garantarea siguranței alimentare și a nutriției de calitate și promovarea agriculturii sustenabile.

SĂNĂTATE ȘI BUNĂSTARE
Asigurarea unei vieți sănătoase și promovarea unui stil de viață sănătos la orice vârstă.

EDUCAȚIE DE CALITATE
Acces echitabil la educație de calitate și promovarea oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții pentru toți.

CONDIȚII DECENTE DE MUNCĂ ȘI CREȘTERE ECONOMICĂ
Promovarea creșterii economice susținute, sustenabile și incluzive, locuri de muncă productive și condiții decente de lucru pentru toți.

CONSUM ȘI PRODUCȚIE RESPONSABILE
Asigurarea unor modele sustenabile de consum și producție.

Cele zece principii ale Pactului Global al Națiunilor Unite

  1. Companiile ar trebui să sprijine și să respecte protecția drepturilor universale ale omului.
  2. Companiile ar trebui să se asigure că nu sunt complici ale abuzurilor în ceea ce privește drepturile omului.
  3. Companiile ar trebui să susțină libertatea de asociere și să recunoască efectiv dreptul de negociere colectivă.
  4. Companiile ar trebui să susțină eliminarea tuturor formelor de muncă forțată și obligatorie.
  5. Companiile ar trebui să susțină eliminarea efectivă a muncii minorilor.
  6. Companiile ar trebui să susțină eliminarea discriminării în ceea ce privește angajarea și posturile.
  7. Companiile ar trebuie să promoveze o abordare preventivă a provocărilor mediului înconjurător.
  8. Companiile ar trebuie să susțină asumarea inițiativelor pentru promovarea unei responsabilități solide față de mediu.
  9. Companiile ar trebuie să susțină încurajarea dezvoltării și promovării tehnologiilor prietenoase cu mediul.
  10. Companiile ar trebui să lupte împotriva tuturor formelor de corupție, inclusiv șantajul și mituirea.

Atlantic Challenge

Kaufland susține aventura Atlantic4

Atlantic Challenge

Kaufland susține prima echipa românească, condusă de Andrei Roșu și Vasile Oșean,  ce va traversa Atlanticul.

În perioada iunie 2016 – noiembrie 2017, cei doi membri își caută co-echipieri pentru a oferi sprijin HOSPICE Casa Speranței în realizarea unui campus socio-medical la Adunați-Copăceni, destinat copiilor diagnosticați cu boli rare sau limitatoare de viață. Valoarea totală a proiectului este de 1,5 milioane de dolari.

Campusul va cuprinde: o unitate cu 12 paturi  pentru copii, spaţiu de cazare pentru taberele de vară, spaţiu de cazare pentru familii aflate in situatii-limită şi care au nevoie de adăpost temporar până când asistenţii HOSPICE găsesc o soluţie permanentă, centru de zi, centru educaţional, un spaţiu dotat ca sală de conferinţe unde se vor ţine traininguri atât pentru specialişti cât şi pentru familiile pacienţilor, pentru a le acorda o mai bună îngrijire copiilor afectați.

Aventura începe în decembrie 2017 în cea mai dură cursă de canotaj din lume - Atlantic Challenge. Echipa românească, condusă de Andrei Roșu și Vasile Oșean, este primul echipaj care s-a înscris la o astfel de competiție internațională, unde vor parcurge o distanță de 5000 kilometri din Oceanul Atlantic, într-o barcă cu vâsle, pe distanța dintre La Gomera (Insulele Canare) și Antigua.

Mai multe detalii despre campanie găsești aici: www.atlantic4.ro

 

 


Patrula Școlară

Kaufland și United Way România promovează siguranța rutieră

Patrula Școlară

Kaufland susține inițiativa United Way România de promovare a siguranței rutiere în rândul copiilor și adulților, organizată în parteneriat cu Poliția Română – Direcția Rutieră și Ministerul Educației Naționale. 

În prima etapă a programului, peste 55.000 de copii și 140.000 de adulți din întreaga țară au beneficiat gratuit de educație rutieră, prin intermediul acțiunilor care au avut loc în 102 școli și 102 magazine Kaufland, în perioada 29 mai 2017 – 10 iunie 2017.

Peste 40.000 de premii au fost acordate în cadrul activităților de educație rutieră, printre care se numără și cursuri de condus defensiv la Academia Titi Aur, pentru adulți.

Programul continuă cu a doua etapă, pe perioada verii, cu o campanie de informare derulată pe canalele media, prin concursuri cu premii și promoții comerciale în magazinele Kaufland România.

 


Big Build

Kaufland și Habitat for Humanity construiesc viitorul

Big Build

Kaufland România este partenerul strateg al asociației Habitat for Humanity și al proiectului Big Build, implicându-se în mai multe proiecte ce au ca scop oferirea oamenilor fără posibilități șansa de a avea o locuință decentă.

Astfel, voluntari din partea Kaufland au participat la construirea unui ansamblu de locuințe în Ploiești, acolo între 2015 și 2017 trebuie să se ridice opt case în sistem cvadruplex, pentru familii care au nevoie urgentă de o casă decentă și sănătoasă.

De asemenea, Kaufland s-a implicat și în contruirea a 12 case în localitatea Cumpăna, județul Constanța, unde au fost depuse peste 300 de cereri pentru o casă. Proiectul ar trebui să se încheie în anul 2018.

Un alt proiect important la care Kaufland va participa, în calitate de partener strateg, este cel din Bacău, unde vor fi construite 36 de case în 5 zile. De aceste case vor beneficia 36 de familii cu venituri mici.

 

 


Sănătate

Kaufland și Hospice Casa Speranței, alături de copiii cu probleme de sănătate

Centrul de îngrijire paliativă

Kaufland și Hospice Casa Speranței au inaugurat, în anul 2016, secția de pediatrie cu servicii integrate în cadrul Centrului de îngrijire paliativă din București.

Kaufland a acoperit 75 % din suma necesară pentru realizarea acestuia. Costurile proiectului se ridică undeva la 610.000 euro pe o perioadă de doi ani.

Noua secție de pediatrie finanțată de Kaufland este compusă dintr-o unitate cu o capacitate de 8 paturi, un centru de zi, un cabinet de consultații, o sală de stimulare multisenzorială, un cabinet de explorări funcționale și o sală de kinetoterapie.

De serviciile noului centru vor beneficia nu doar copiii pacienți, ci și familiile acestora, prin servicii de parenting, consiliere psihoemoțională și spirituală, precum și sprijin social

 

 


Bike-sharing

Ia orașul la pedale cu I’Velo Urban

Bike-sharing

Kaufland România, împreună cu Raiffeisen Bank, au susținut lansarea primelor stații autorizate de închiriere de biciclete I’Velo Urban, proiect realizat de Asociația Green Revolution.

I'velo este cel mai important proiect de bike-sharing din România și are ca misiune introducerea graduală a bicicletei în peisajul vieții urbane, atât pentru recreere, cât și ca mijloc de transport alternativ, sănătos, cu impact minim asupra mediului.

210 biciclete vor putea fi închiriate 24 de ore din 24, în orice anotimp. De asemenea, au fost amplasate 6 stații în cele mai importante zone din oraș și poziționate pe traseele cu aflux mare de călători ale transportului în comun. Stațiile automatizate de bike-sharing sunt: Piața Universității, Piața Revoluției, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulles și Kaufland Barbu Văcărescu.

Pentru a putea beneficia de serviciile sistemului, utilizatorii trebuie să isi creeze un cont pe  www.ivelo.ro  sau să se înregistreze la unul din centrele I’Velo Relax din Parcul Herăstrău (metrou Aviatorilor și Arcul de Triumf) și Parcul Tineretului (intrarea Gheorghe Șincai) pentru a primi cardul I’Velo.  Închirierea unei biciclete se face pe baza cardului personal I’Velo, iar validarea se face la orice statie automatizată I’Velo Urban, odată cu prima închiriere.

Mai multe informații și amănunte despre cum funcționează conceptul stațiilor automatizate de bike-sharing găsiți accesând site-ul  www.ivelo.ro.


Donează!

Kaufland a susținut Blood Network la Untold

Blood Network - Untold

Kaufland a susținut campania demarată de Untold și platforma online „Și eu donezˮ ce pune bazele primei rețele a donatorilor benevoli de sânge.

Campania Blood Network a debutat în data de 7 iulie 2016, desfășurându-se în toate Centrele de Transfuzii din țară. De asemenea, a existat și o caravană mobilă care a trecut prin Cluj în perioada 15-17 iulie 2016 și București între 18-20 iulie 2016.

Astfel, persoanele care au donat sânge la caravana mobilă și s-au înscris în baza de date a rețelei  „Și eu donez” au primit un bilet gratuit pentru ziua de joi a festivalului Untold.

Pe de altă parte, cei care au donat sânge în perioada 7-29 iulie 2016 la unul dintre Centrele de Transfuzii din țară au primit un cod de donator pe care îl puteau înscrie pe site-ul Untold-Blood Network. Ulterior, au primit un cod de reducere pe e-mail, reducerea fiind de 150 de lei din prețul final al abonamentului.

Și Eu Donez, prima platformă tehnologică de donare de sânge din România, a luat naștere în urmă cu trei ani. Cei care doresc să devină membri în Rețeaua Donatorilor Benevoli de Sânge trebuie să intre pe adresa  www.reteaua.sieudonez.ro sau în aplicația disponibilă în AppStore, Google Play și în Magazinul Windows.


OlimpiadeleK

Viitorul stă în educație

OlimpiadeleK

OlimpiadeleK este un program de responsabilitate socială sponsorizat de către Kaufland România și implementat în parteneriat cu Școala de Valori și Ministerul Educației Naţionale și Cercetării Ştiinţifice. Programul a oferit şansa unităţilor de învăţământ din România de a dezvolta un mediu fertil şi propice formării următoarelor generaţii.

OlimpiadeleK a reprezentat o competiţie naţională între unităţile de învăţământ preuniversitare. Unităţile de învăţământ de stat au fost invitate să formeze echipe de elevi şi profesori, să se înscrie pe platforma online www.olimpiadelek.ro, iar apoi să desfăşoare diferite activităţi creative cu impact educaţional, participând la o competiţie unde pasiunea şi implicarea pun în mişcare proiecte inspirate.

Unităţile de învăţământ câştigătoare (Top Fruntaşi şi Top Hărnicuţi), care au demonstrat dedicare şi responsabilitate în dezvoltarea şi implementarea activităţilor, au obţinut premii financiare notabile. Cu ajutorul premiilor, acestea au transformat şcolile sau grădiniţele în medii de învăţare modern echipate, care susţin activităţi şcolare diverse, adaptate nevoilor de dezvoltare ale copiilor.

OlimpiadeleK

Impactul proiectului

Investiții în educație

Investițiile totale totale în unitățile de învățământ câștigătoare au foat în valoare de 2.290.000 euro, împărțite astfel:

  • 103 de școli finanțate cu 2.090.000 euro în cadrul TOP FRUNTAȘI
  • 100 de școli finanțate cu 200.000 euro în cadrul TOP HĂRNICUȚI

Cele mai multe unități de învățământ câștigătoare au investit în echipamente electronice fie cu scopul de a moderniza anumite laboratoare sau săli de clasă, fie pentru a dota laboratoare nou create.

Alte tipuri de investiții realizate de o parte considerabilă a unităților de învățământ sunt: construirea, renovarea sau modernizarea unor clădiri, săli sau alte spații anexe și achiziția de mobilier pentru sălile de clasă, laboratoare sau alte tipuri de cabinete școlare (medicale, psihologice, cancelarii etc.).

De asemenea, o mare parte dintre unitățile de învățământ căștigătoare în competiția Olimpiadele K au învestit în achiziția unor obiecte de inventar, cel mai frecvent, printre acestea numărându-se diverse tipuri de materiale didactice (hărți, planșe, mulaje etc.) și materiale sportive (mingii, saltele, conuri, echpamente sportive).

O altă parte semnificativă a unităților de învățământ a ales să își completeze efectivul de cărți din bibliotecile proprii sau să achiziționeze manuale școlare, dicționare sau atlase pentru laboratoarele de specialitate.

Numărul de beneficiari

  • Număr total de beneficiari ai proiectului: 101.824
  • Unități de învățământ active: 1.190
  • Elevi implicați: 45.490
  • Părinți: 52.603
  • Profesori: 3.142
  • Personal auxiliar: 589

Schimbare în educație

În aproape toate unitățile de învățământ (96,3%) s-a continuat desfășurarea de activități educaționale non-formale după finalizarea competiției Olimpiadele K.

În cazul celor mai multe unități de învățământ, aceste tipuri de activități se desfășoară de câteva ori pe lună.

Schimbare în comunitate

91,3% dintre instituțile de învățământ consideră că proiectele implementate au influențat comunitatea locală.

Moduri în care proiectele implementate au influențat comunitatea:

  • Legarea de parteneriate cu diferite instituții după finalizarea competiției Olimpiadele K (primării, poliție, companii de salubritate, biserici etc.)
  • Atragerea unui număr mai mare de elevi în unitatea de învățământ datorită mediatizării activităților desfășurate și a dotărilor noi realizate prin intermediul sumei de bani primită ca premiu la finalul competiției
  • Îmbunătățirea condițiilor din cadrul instituției de învățământ, ajutând în acest mod la menținerea sănătății elevilor care învață în cadrul acesteia
  • Îmbunătățirea relației cu autoritățile locale
  • Sporirea calității actului educațional
  • Punerea la dispoziției a noilor săli sau terenuri de sport autorităților locale și altor tineri care nu studiază în cadrul unității de învățământ câștigătoare
  • Îmbunătățirea relației dintre copil și propria familie
  • Creșterea gradului de motivație, curiozitate și entuziasm al elevilor și cadrelor didactice care predau în cadrul unităților de învățământ câștigătoare

Activități realizate

În cadrul proiectului au fost realizate 57.474 de activități, din care:

  • 5.684 ore de instruire în prim-ajutor
  • 5.304 de competiții sportive desfășurate
  • 5.114 ore de dans și muzică
  • 21.440 de costume vestimentare create
  • 209.700 m2 ecologizați
  • 37.960 kg de deșeuri adunate
  • 3.522 de puieți plantați
  • 1.272 de coșuri de reciclare selectivă
  • 3.395 de căsuțe din bricolaj construite etc.