Fără plastic
Din grijă pentru mediul înconjurător, am inaugurat primul magazin din România care este reorganizat după o strategie anti-plastic.
Proiectul reprezintă o investiție majoră, prin care facem pași importanți în demersurile de reducere a poluării și materializare a unei strategii anti-plastic, aducând noutăți și soluții în întregul retail românesc.
Unde?
Începând din octombrie, magazinul Kaufland din București, str. Barbu Văcărescu nr. 120-144, este primul magazin din România al unui retailer în care se materializează o strategie anti-plastic. Acesta este primul magazin din întreaga rețea internațională a grupului în care compania implementează schimbări majore, fiind doar un prim pas, alte măsuri urmând să fie implementate treptat.
Ce modificări am făcut?
Printre schimbările ce au avut loc în cadrul magazinului din str. Barbu Văcărescu se numără:
- Au fost eliminate materialele de plastic de unică folosință, acestea fiind înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător.
- Pentru clienții care vor să adopte un stil de viață fără plastic, au fost listate în magazin și articole de unică folosință din materiale 100% biodegradabile. Printre acestea se numără farfurii, cuțite și furculițe, paie, pahare sau boluri.
- Au fost instalate pubele pentru deșeuri bio, unde clienții pot arunca deșeuri biodegradabile sau destinate compostării ulterioare.
- Grill-ul Kaufland este 100% fără plastic, astfel că toate ambalajele (sticle, pahare, pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, folii și altele), precum și consumabile ca mănușile de unică folosință sunt confecționate din materiale biodegradabile.
- Schimbările sunt implementate, de asemenea, și în cadrul raioanelor de brutărie, legume-fructe, la vitrinele asistate etc.
- Sacoșele de la casele de marcat și sacii de gunoi din parcare provin acum din materiale biodegradabile.
- În parcarea magazinului, Kaufland pune la dispoziție o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje, inclusiv plastic. Aici, clienții pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) și vor primi drept răsplată un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.
Interzicem microplasticul în produsele marcă proprie
Pe lângă această strategie anti-plastic, am hotărât să nu folosim microplastice în formulele mărcilor proprii – cum ar fi, de exemplu, produsele cosmetice, de igienă personală sau de îngrijire și curățare a locuinței.
Decizia de a evita microparticulele de plastic a fost asumată la nivel internațional încă din 2013, în linie cu eforturile de a contribui la protejarea mediului înconjurător. Compania a colaborat cu partenerii săi pentru a găsi alternative ecologice, ca urmare a excluderii microparticulelor de plastic (PE, PP, PA, PET, PES, PI, PUR), astfel că un exemplu este utilizarea în peeling-ul de față a uleiului de ricin întărit.
De asemenea, am anunțat deja delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic, precum bețișoarele din plastic pentru urechi, paie de plastic și vesela de unică folosință din plastic – ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice, până la sfârșitul anului 2019.