Principii și cultură organizațională

Suntem o companie internațională care se concentrează pe performanță, dinamism și corectitudine. Aceste valori ne ghidează și ne motivează. Modelul nostru de conducere se bazează pe acestea. Descoperă mai jos ce ne motivează.

 

Valorile companiei

Ne marchează comportamentul

Valorile companiei noastre sunt principii de ghidare care își pun amprenta asupra comportamentului nostru. Ele ghidează percepția noastră, deciziile noastre și acțiunile noastre - în fiecare zi. Ele reprezintă lucrurile care sunt importante pentru noi și care ne motivează. Trebuie să înțelegem valorile companiei noastre, trebuie să ne identificăm cu ele și să le trăim. Astfel facem ca schimbările să devină posibile și reușim să ne atingem obiectivele.

Performanță

Performanța noastră este fundamentul succesului nostru. Ea necesită acțiuni, perseverență, curaj și pasiune.

Aceste aspecte caracterizează pe fiecare în parte și întreaga noastră echipă.

Dinamism

Dinamismul este puterea prin care îmbunătățim ceea ce este bun și creăm ceva nou. El presupune deschiderea și abilitatea de a realiza schimbări, precum și preluarea fermă a responsabilității.

Astfel, este reprezentată puterea noastră de a implementa schimbări.

Corectitudine

Corectitudinea se bazează pe apreciere și respect. Este temelia colaborării noastre, caracterizată de încredere.

Prin intermediul ei ne atingem consecvent obiectivele.


Modelul de conducere

Modelul nostru de conducere - promisiune pentru angajații noștri

Conducerea este activitatea principală a tuturor managerilor și are loc zilnic. Noi, cei de la Kaufland, tragem toți în aceeași direcție, indiferent de echipă sau de nivelele ierarhice. Prin stilul nostru de conducere ne asigurăm că toate persoanele din companie lucrează “mână în mână”. Managerii noștri sunt parte din echipă, iar succesul nostru comun stă în centrul tuturor activităților desfășurate. Acest concept este o misiune de management și în același timp o promisiune pentru angajații noștri.

Comunicare clară & orientare

Comunicarea în cadrul Kaufland are aceleași atribute precum afacerea noastră - este simplă și directă. Suntem clari în exprimare, abordăm deschis și din timp conflictele pentru a identifica o rezolvare constructivă. Comunicăm de la egal la egal.

În calitate de manageri structurăm informațiile și conținuturile transmise și asigurăm astfel eficiență. Punem la dispoziția angajaților noștri toate informațiile relevante în timp util pentru ca aceștia să-și îndeplinească cu succes toate responsabilitățile.

Deciziile le luăm într-un mod consecvent și inteligibil. Dacă este necesar, lămurim aspectele care au stat la baza deciziilor și oferim claritate.

Respectăm angajații care au curajul de a adresa întrebări, chiar dacă acestea sunt critice. Pentru acordarea unui răspuns ne luăm timpul necesar și asigurăm orientare.

Dezvoltarea angajaților & identificarea potențialului

Capacitatea de performanță a angajaților noștri este un factor decisiv pentru succesul companiei noastre. De aceea este datoria elementară a fiecărui manager să dezvolte cât mai eficient potențialul membrilor din echipa sa. Valoarea angajaților noștri și dezvoltarea lor în cadrul companiei reprezintă un indicator important.

Ne susținem și ne încurajăm angajații să crească odată cu proiectele desfășurate. În schimb solicităm, într-un mod consecvent, ca fiecare dintre ei să se dedice activităților sale.

Știm cât de importantă este recunoașterea meritelor pentru angajații noștri. Creăm un mediu de lucru în care apreciem performanța și dedicarea fiecăruia și care motivează angajații să atingă cele mai bune rezultate pentru Kaufland.

Angajații noștri au dreptul să primească feedback. De aceea le oferim în timp util sugetii constructive de îmbunătățire.

Nu acordăm doar noi feedback, ci solicităm constant și părerea angajaților legată de colaborarea noastră, deoarece știm că un stil de conducere eficient necesită și reflecție asupra propriului comportament.

Performanță & dinamism

Nu încetăm să devenim mai buni. De aceea analizăm aspectele prezente și inițiem modificările necesare. Producem dinamismul necesar pentru a îmbunătăți aspectele bune, iar ceea ce considerăm a fi cea mai bună soluție este păstrată și pentru viitor.

Modelul nostru de afacere solicită soluții simple și eficiente. În calitate de manageri asigurăm desfășurarea activităților zilnice conform acestor principii.

Respectarea proceselor definite la nivel internațional garantează în toate țările menținerea unui standard înalt, dar și adaptarea la cerințele locale.

Suntem responsabili pentru echipa pe care o coordonăm, dar ne percepem și noi parte a acestei echipe. Mai mult decât atât, suntem responsabili și de colaborarea între echipe. În tot ceea ce facem, succesul întregii companii stă în centrul activităților noastre.

Corectitudine & încredere

În relația directă cu clienții, este important să poți comunica în mod corect. În calitate de manageri la Kaufland ne apreciem colegii și acționăm fără prejudecăți. Respectăm personalitatea și abilitățile angajaților noștri. Respectul față de ceilalți îl solicităm și membrilor echipei noastre.

Avem încredere în angajații noștri, că îndeplinesc toate responsabilitățile primite. Controlul denotă pentru noi susținere și nu suspiciune. El are ca scop respectarea modelului nostru de afacere și ne ajută totodată să devenim mai buni. Susținem o cultură organizațională în care angajații au curajul de a încerca și drumuri noi. Greșelile sunt considerate șanse de a învăța și de a crește.

Suntem parteneri ai angajaților noștri. Rămânem predictibili și de încredere. Ne respectăm consecvent afirmațiile și acordurile realizate. Prin corectitudinea acțiunilor noastre creăm încredere.

Astfel, realizăm baza pentru ca fiecare să ofere, în echipa sa, tot ceea ce are mai bun pentru Kaufland.

Credem cu tărie în egalitatea de șanse ca promotor al diversității, de aceea ne asigurăm că angajații noștri sunt plătiți echitabil, indiferent de gen.

Conformarea cu reglementările legislative locale, dar şi cu cele mai bune practici la nivel internaţional este o prioritate petntru noi. De aceea, ne instruim constant angajaţii, prin programe de training menite să îi ajute în respectarea cât mai strictă a tuturor normelor interne şi externe.

În calitate de angajați ai Kaufland acționăm în mod exclusiv în cel mai bun interes al companiei. Astfel, vom evita situațiile în care interesele personale ar putea intra în coliziune cu interesele Kaufland sau cele ale partenerilor noștri comerciali. 

Responsabilitate zilnică & rolul de model

În calitate de manageri lucrăm ca niște antreprenori: gândim și acționăm pe propria răspundere, iar deciziile le luăm ca și pentru propria noastră companie. Resursele sunt utilizate într-un mod eficient.

Simțim pasiune pentru compania noastră, pentru activitățile desfășurate și față de echipa din care facem parte. Responsabilitatea o plasăm acolo unde se cuvine. Astfel stabilim spații decizionale pentru angajații noștri și totodată limite clare pentru deciziile proprii.

Rolul nostru de manager are o influență formativă. De aceea oferim în tot ceea ce facem un exemplu. În prim plan stă mereu performanța echipei. Acționăm într-un mod suveran, dar în același timp rezervat. Suntem un model.


Principiile companiei

Scopul nostru este satisfacția clienților și a angajaților

Fundamentul activității noastre zilnice este reprezentat de principiile companiei. Acestea stau la baza activității noastre din Kaufland.

  • Satisfacţia clienţilor marchează acţiunile noastre zilnice.
  • Poziţia noastră în piaţă este determinată de un raport superior calitate/preţ.
  • Ne dezvoltăm în continuare prin expansiune şi prin îmbunătăţiri permanente în magazinele noastre.
  • Fiind o companie cu numeroase magazine, ne desfăşurăm activitatea pe bază de sisteme.
  • Căile decizionale scurte şi procesele operaţionale simple sunt determinantele succesului nostru.
  • Respectăm legislaţia în vigoare şi reglementările interne.
  • În activitatea zilnică ne asumăm responsabilităţi economice, sociale şi de mediu.
  • Corectitudinea este o condiţie obligatorie în comportamentul faţă de fiecare angajat al companiei.
  • Ne respectăm şi ne susţinem reciproc.
  • Înţelegerile sunt respectate într-un climat de încredere reciprocă.
  • Aprecierea, recunoaşterea meritelor şi capacitatea de însuşire a criticii sunt determinantele mediului nostru de lucru în activitatea zilnică.
  • Ne înconjurăm de angajaţi „puternici” – acoperirea fiecărui domeniu de responsabilitate fiind asigurată prin numirea unui înlocuitor.

CSR

Implicare în societate

Activitatea noastră are un impact major asupra întregului context social local, de aceea, avem în vedere și un grad ridicat de implicare în comunitate.

Proiectele de responsabilitate socială au devenit o componentă importantă din acțiunile noastre strategice, iar prin misiunea și valorile noastre ne-am asumat un parcurs ce pune în prim-plan satisfacția clienților. Mai mult, ne dorim să oferim o experiență de shopping care să meargă dincolo de cumpărături și de activitățile comerciale, printr-un stil personalizat, adaptat noilor practici de consum și nevoilor comunităților.

Astfel, am creat „Implicarea face diferența” – strategia noastră în domeniul implicării în societate.

„Implicarea face diferența” descrie atitudinea cu care abordăm și implementăm angajamentul nostru de responsabilitate socială, sub umbrela căruia vom forma contextul în care luăm și comunicăm deciziile din acest domeniu. Această atitudine ghidează fiecare membru al echipei să ia parte, prin acțiunile sale, la sustenabilitatea companiei Kaufland, deoarece orice angajament poate face diferența.

Ne dorim ca noi toți să conștientizăm faptul că efortul fiecăruia contribuie la o dezvoltare durabilă. Așadar, ne propunem să creștem transparența și să îmbunătățim comunicarea pozitivă și autentică.
    
Prin proiectele derulate în ultimii ani, am urmărit crearea de noi oportunități și îmbunătățirea vieții oamenilor din comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, sectoarele majore în care ne-am implicat fiind educația, ecologia, zona socială, sportul și sănătatea.


Managementul Riscului

Kaufland desfășoară analize de risc în contextul activității sale comerciale. Se realizează astfel o clasificare a riscurilor cu referire la partenerii de afaceri și la produse, specifică fiecărei companii, de exemplu, pe baza analizei indicilor și a studiilor relevante privind evaluarea riscurilor asociate cu țările de origine, cu materiile prime și produsele și - în unele cazuri - în cadrul schimbului de informații cu organisme ale societății civile și experți. Rezultatele analizelor de risc sunt încorporate în dezvoltarea de măsuri specific pentru a evita și a reduce efectele negative ale activităților noastre comerciale.

Din perspectiva sustenabilității, cele mai mari riscuri de mediu, dar și sociale sunt generate de schimbările climatice. Cu efecte atât asupra mediului înconjurător, dar și asupra populației, schimbările climatice pot avea impact pe întregul nostru lanț valoric, de la obținerea materiei prime pe care furnizorii o folosesc pentru fabricarea produselor și până la nivelul consumatorilor: agricultură, culturi afectate ca urmare a secetei sau fenomenelor meteo extreme, disponibilitatea produselor, planificarea stocurilor, creșterea prețurilor produselor, creșterea prețurilor la materii prime și utilități etc.

Risc: costuri crescute pentru energie

Ce facem pentru a îl preveni: investim în cele mai moderne tehnologii pentru a ne eficientiza consumul de energie, achiziționăm acolo unde este posibil energie regenerabilă (97,6% în 2020; conform etichetei de la furnizori, energia provine în mare parte din: hidroelectric, eolian, solar, biomasă) și începând cu anul 2021, dotăm depozitele logistice și magazinele Kaufland cu panouri solare.

Risc: managementul deșeurilor

Ce facem pentru a îl preveni: ca parte a Grupului Schwarz, investim constant în măsuri de reducere a plasticului folosit pentru ambalajele de marcă proprie, vizăm utilizarea de plastic reciclat în locul plasticului virgin și totodată lucrăm alături de partenerii noștri din societatea civilă pentru a spori conștientizarea publicului larg cu privire la reciclare; la nivelul operațiunilor, recuperăm sau reciclăm o bună parte din materialele folosite în depozitele sau magazinele noastre și lucrăm cu parteneri externi pentru atingerea țintelor de colectare a materialelor de ambalaje puse pe piață; toate magazinele Kaufland sunt dotate cu aparate automate de reciclare;

Risc: disponibilitatea produselor

Ce facem pentru a îl preveni: căutăm constant să lucrăm cu furnizorii locali atunci când este posibil și implementăm măsuri pentru a le facilita acestora accesul la consumatorii români; astfel, pe lângă scurtarea rutelor de transport, contribuim astfel și la economia locală, prin dezvoltarea afacerilor românești; avem un portofoliu vast și diversificat, căutând mereu alternative care să ofere clienților calitate și prețuri bune

Risc: Retenția și atragerea forței de muncă

Ce facem pentru a îl preveni: suntem pentru al șaselea an la rând Top Employer în România, certificare ce confirmă că pentru noi bunăstarea angajaților depășește relația standard de angajator-angajat; oferim echipei Kaufland salarii competitive, crescând constant salariul minim în companie, pentru a ne compensa angajații pe măsura muncii pe care o prestează; oferim bonusuri angajaților, programe de dezvoltare profesională și personală, dar și numeroase beneficii care vin să contribuie la creșterea gradului de satisfacție a acestora.