Kaufland publică rezultatele impactului socio-economic al activității sale în România

București, 19.06.2023

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG. Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde euro (martie 2022 – februarie 2023), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături.

Studiu de impact socio-economic Kaufland România 2022

Impactul Kaufland în economia românească

În anul financiar 2022, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.

 

Locuri de muncă noi

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 16.500 de angajați. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2022, salariul net minim la Kaufland depășind cu aproape 60% salariul net minim la nivel național.

Compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

 

Investiții în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe și impozite.

Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 67 de cenți merg către furnizori locali

Kaufland susține parteneriatele cu producători locali. Astfel, în 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceștia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

 

Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăși momentele de instabilitate, pentru a crește durabil și responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia țării. Acest exercițiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investițiilor companiei și să le direcționăm cât mai eficient, pentru România”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

 

9 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură. 

 

Cea mai sustenabilă companie din România, 5 ani consecutiv

Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2022, pentru al cincilea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii la nivel național, titlu acordat de CST Index.

 

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați: presa@kaufland.ro   

Studiu de Impact Kaufland România 2022

Conținut media

Notă: Utilizarea imaginilor și a textelor.

Imaginile și textele furnizate de noi pot fi utilizate numai în scopuri editoriale. Când utilizați imagini, vă rugăm să indicați pe acestea © Kaufland.