Pentru al patrulea an consecutiv, Asociația OvidiuRO și Kaufland România investesc în educația copiilor în primii trei ani de viață, prin proiectul de încurajare a lecturii - Punguța cu două cărți. Obiectivul principal este de încurajare a lecturii în familiile defavorizate care au copii mici, astfel încât aceștia să beneficieze de stimulare cognitivă încă de la naștere și să aibă, astfel, șanse reale pentru succes școlar și un viitor bun. Proiectul a fost implementat la nivel național, în cele mai sărace comunități rurale și urbane, unde peste 3.000 de voluntari - ambasadori ai lecturii - care și-au dorit să facă o schimbare în comunitatea lor au organizat ateliere pentru familii.
Astfel, în anul școlar 2023-2024, 20.000 de copii cu vârste între 0-3 ani din familii defavorizate au fost vizitați acasă de voluntari și au primit câte o punguță cu două cărți ilustrate de calitate, adecvate vârstei lor, iar părinții au fost informați despre importanța cărților pentru cei mici precum și despre rolul educației timpurii și al frecventării grădiniței pentru dezvoltarea copiilor. Peste 2.000 de voluntari au participat la sesiuni de formare pentru dezvoltarea abilităților de comunicare ale copiilor și au primit punguțele cu cărți pentru activitățile de lectură în familie.
Prin implicarea civică activă, atât a companiilor, cât și a organizațiilor neguvernamentale, copiii din medii defavorizate au șanse reale de a se dezvolta armonios și de a deveni cetățeni care contribuie la bunăstarea comunității.
„Investiția în educație este o prioritate pentru Kaufland România și ne bucurăm de succesul proiectului Punguța cu două cărți. Împreună cu partenerii noștri de la Asociația OvidiuRO creștem viitoarele generații de cititori și îi susținem să performeze în secolul 21. Recunoaștem importanța lecturii din primii ani de viață și apreciem efortul tuturor voluntarilor de a duce punguța în cât mai multe comunități din țară, acolo unde este cea mai mare nevoie. Suntem convinși că acest proiect poate contribui la reducerea inechității educaționale și crește șansele de reușită în viață ale copiilor”, subliniază Anna-Katharina Scheidereiter, CSR Kaufland România.
De la lansarea din 2019 și până acum, cu sprijinul Kaufland România, peste 154.000 de cărți au ajuns la 77.300 de copii și cel puțin tot atâția părinți și bunici au aflat despre importanța cititului și a stimulării intelectuale timpurii. Peste 3.000 de profesori, educatoare, educatori-puericultori, bibliotecari, asistenți sociali, asistenți medicali comunitari, mediatori sanitari și alți specialiști au fost formați și au devenit ambasadori ai lecturii în comunitățile lor.
„Prin activități în primii ani de viață bazate pe joc și lectură, putem asigura copiilor abilitățile necesare pentru a-și modela viitorul, influențând în mod pozitiv nu doar propria lor traiectorie, ci și bunăstarea comunității. Parteneriatele pe termen mediu precum cel cu Kaufland România, sunt esențiale pentru a identifica și implementa soluții eficiente care să prevină inechitatea în educație și să ofere fiecărui copil șanse reale de învățare și dezvoltare încă de la naștere” a declarat Maria Gheorghiu, co-fondatoare Asociația OvidiuRO.
Despre Asociația OvidiuRO
Din 2004, Asociația OvidiuRO facilitează accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Cu experiență în diverse proiecte dedicate comunităților dezavantajate și abordării integrate cu accent pe educație, strategia OvidiuRO este bazată pe implementarea programelor pilot, care apoi sunt transformate în proiecte naționale, astfel încât să beneficieze cât mai mulți copii, ale căror șanse pentru un viitor bun sunt limitate de sărăcie și lipsa educației.
OvidiuRO se concentrează pe dezvoltarea abilităților de comunicare ale copiilor prin creșterea calității mediului educațional în familie și în grădiniță.
Pentru mai multe detalii www.ovid.ro și https://2023.ovid.ro/
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în opt țări, 148.000 de angajați și o rețea de 174 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro
Implicarea face diferența!