Proiectul Refresh Moieciu 5.0 a mobilizat 73 de voluntari pentru ecologizarea râurilor Stăncioiu și Turcu din județul Brașov

București, 08.07.2025

Asociația pastel, alături de Kaufland România, a organizat o nouă ediție a proiectului Refresh, de această dată într-un format special: Refresh Moieciu 5.0. Acțiunea s-a desfășurat în Moieciu de Sus, într-o zonă naturală vizibil afectată de poluare, iar scopul principal a fost restaurarea și protejarea mediului înconjurător prin activități de ecologizare.

Proiectul Refresh Moieciu 5.0 a mobilizat 73 de voluntari pentru ecologizarea râurilor Stăncioiu și Turcu din județul Brașov

73 de voluntari au colectat peste 1.000 de kilograme de deșeuri de pe albiile râurilor Stănicioiu și Turcu, din județul Brașov, contribuind activ la curățarea și regenerarea zonei. Participanții au fost atât angajați Kaufland România, cât și persoane din comunitatea locală și voluntari ai Asociației pastel, care au făcut echipă pentru această activitate pentru mediu. 

Kaufland România, în calitate de sponsor principal, a susținut financiar și logistic inițiativa, demonstrând constant angajamentul față de comunitate:

 

„Noi, la Kaufland România, urmărim mereu ca implicarea noastră să aducă plus valoare pentru mediu, oameni și societate, pe termen lung. Cu fiecare acțiune de ecologizare, alături de colegii și de partenerii noștri, contribuim la protejarea naturii și bunăstarea comunităților. Implicarea face diferența!” spune Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland Romania. 

 

Mișcarea Refresh a fost inițiată pentru a atrage atenția comunității asupra nevoii urgente de a proteja natura și pentru a încuraja un comportament responsabil, atât în rândul localnicilor, cât și al turiștilor. Râurile din România se confruntă cu cu un nivel ridicat de poluare, cauzat de deșeurile aruncate neglijent; Potrivit unui studiu realizat de activiști de mediu, Dunărea transportă anual, de la intrarea în țară până la Marea Neagră, aproximativ 100 de tone de plastic. Această situație este agravată de lipsa de responsabilitate a vizitatorilor, care lasă în urmă gunoaie în zonele montane, contribuind la deteriorarea echilibrului ecosistemelor.

 

„Ne bucurăm că am implementat un proiect nou alături de Kaufland România și că ne putem susține misiunea <Nicio lună fără o faptă bună> printr-o acțiune de ecologizare, desfășurată într-o zonă turistică. Sperăm ca efortul nostru să fie în continuare susținut de cei care înțeleg cât de important este un mediu curat, atât pentru natură, cât și pentru sănătatea noastră” adaugă Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Inițiată de Asociația pastel, proiectul Refresh este dedicat regenerării spațiilor publice și implicării comunităților în acțiuni de voluntariat care transformă locurile neglijate în spații curate și accesibile. Fiecare ediție are ca obiectiv reconectarea oamenilor cu natura și cu puterea faptelor bune.

 

 

 

 

Despre Asociația pastel

Cu peste 40 de proiecte la activ în 4 ani de activitate, toate dedicate cu suflet celor peste 15,000 de beneficiari direcți, Asociația pastel face bine. Scopul nostru este să construim o societate unde binele este făcut cu recurență, lună de lună, sub misiunea #NicioLunăFărăOfaptăBună.

Nevoile sunt multiple în România și, din acest motiv, ne îndreptăm atenția atât către copii din medii defavorizate, cât și către vârstnici, copii cu cerințe educaționale speciale, către mediu, către proiecte sociale. Fiecare lună calendaristică este dedicată unui proiect, iar suplimentar, alături de partenerii noștri desfășurăm și proiecte de CSR dedicate.

Mai multe detalii despre proiectele noastre aici: https://asociatiapastel.ro/. Suntem prezenți și pe Social Media: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok.

Asociația pastel continuă viziunea agenției de comunicare pastel, care în 2018 a lansat un program de comunicare internă prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună.

Pentru mai multe informații despre Asociația pastel, puteți scrie către:

Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel

e-mail: andreea.oprea@asociatiapastel.ro;

telefon: 0742.160.284

 

 

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 191 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.