Mai puțin înseamnă mai mult. Chiar și la ambalaj

Pentru a preveni răspândirea deșeurilor de ambalaje, noi cei de la Kaufland dezvoltăm măsuri adecvate. Ca parte a strategiei privind plasticul, REset Plastic, ne-am stabilit obiectivul de a reduce propriul consum de plastic cu cel puțin 20% până în 2025 și de a ne asigura că 100% din ambalajele noastre de marcă proprie sunt cât mai reciclabile posibil. Vom folosi în medie 20% din materiale reciclate pentru a ne fabrica ambalajele de marcă proprie până în 2025.


Kennzeichnung

Nachhaltigkeit schnell erkennen

Logo-ul Kaufland "Ambalat conștient" pe o sticlă PET de ulei de floarea-soarelui K-Classic

Avem o abordare clară: sustenabilitatea trebuie să aibă loc holistic. De la evitarea deșeurilor din plastic, la proiectarea și reciclarea produselor, la inovație și educație. Cu logo-ul nostru "Ambalat conștient", identificăm ambalajul nostru optimizat, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui K-Classic din sticla PET, fabricat din cel puțin 30% plastic reciclat. În acest fel, măsurile noastre de reducere a plasticului le fac vizibile la fiecare achiziție.

Reciclarea în practică.

Verificăm constant noile modalități de evitare a folosirii plasticului. De exemplu, ori de câte ori nu este absolut necesar ca o componentă de ambalare pentru a proteja împotriva influențelor externe sau ca măsură de prospețime. La fel de important pentru noi este reciclabilitatea ambalajelor. În acest sens, suntem în contact regulat cu experți și dezvoltăm continuu abordări și măsuri inovatoare.

 

Următoarele criterii sunt relevante pentru ambalarea mai conștientă:

- Conținut reciclat sau reciclat de cel puțin 30% pentru plastic

- Reciclabilitate de cel puțin 80%1

- Economii materiale de cel puțin 20%

- Materiale alternative3

De la planta Silphie la soluția de ambalare durabilă

Sub marca sa OutNature, PreZero dezvoltă noi produse din fibre și hârtie pentru soluții durabile de ambalare în retail și industrie.  Până în prezent, cultura energetică a fost utilizată exclusiv pentru producerea biogazului. Acum, fibrele lor vor fi utilizate, în special, și pentru ambalajele care vin în contact direct cu alimentele. În acest scop, OutNature separă fibrele plantei silphium de celelalte componente ale plantei și astfel le face utilizabile ca materie primă nouă – produsă în Germania – pentru producția de hârtie.

*De exemplu, ambalajele noastre K-Organic pentru somon afumat cu 35% fibre silphium. Mai multe la www.silphiepaper.com

Ca parte a Grupului Schwarz, urmărim un obiectiv comun: o lume în care resursele nu mai sunt irosite datorită buclelor închise. În acest scop, revizuim continuu ambalajele noastre de marcă proprie și examinăm utilizarea opțiunilor alternative de ambalare, cum ar fi hârtia silphium.

Sigla Silphie pe fond verde
K-Bio Räucherlachs in der Silphie-Verpackung
Planta Silphie

Mesaje cheie

Durabil:

Planta energetică cu flori galbene Silphie are multe proprietăți pozitive pentru mediu, cum ar fi faptul că atrage insectele, protejează apa, captează carbonul și produce humus. Astfel contribuie la protecția ecosistemelor interne și în același timp generează biomasă pentru industria energetică. Prin intermediul unei procesări ulterioare care economisește resurse, fibrele Silphie se obțin ca materie primă regenerabilă pentru producția de hârtie Silphie. 

Regional:

Cultivarea silfiului în Germania și producția descentralizată de fibre de silphium creează lanțuri regionale de aprovizionare și scurtează rutele de transport.

Versatilă:

Planta Silphie poate fi folosită într-o cascadă în mai multe etape: în timpul cultivării acesteia, oferă hrană insectelor și protejează solul de eroziune. Fibrele vegetale sunt separate și utilizate ca alternativă la celuloză, în producția de hârtie. Hârtia Silphie este baza pentru o gamă vastă de aplicații de ambalare. Celelalte componente ale plantei se folosesc pentru a genera energie electrică, gaz și căldură.

Eficientă din punct de vedere al resurselor:

Planta Silphie cu randament ridicat este perenă, nu are nevoie de îngrășământ și are doar cerințe reduse de apă și energie pentru prelucrarea ulterioară a fibrelor. În plus, nu se folosesc substanțe chimice.

Premiu pentru materie primă inovatoare

Cu German Innovation Award 2022 la categoria "Materiale & Suprafețe" și German Design Award 2022 la Gold, OutNature a primit recent două premii care onorează hârtia ecologică și materialul de ambalare.

Reciclarea – de la mecanic la chimic

În domeniul de acțiune REcycle, lucrăm intens cu PreZero, divizia de mediu a Grupului Schwarz, la ambalaje și diverse forme de reciclare. Viziunea noastră este de a închide ciclurile materialelor și de a conserva resursele. Reciclarea mecanică a plasticului este abordarea cea mai ecologică și ecologică. Deoarece este posibil să producem ambalaje noi doar dintr-un ambalaj reciclat într-o măsură limitată prin reciclare mecanică, ne ocupăm, de asemenea, de reciclarea chimică ca parte a unui proiect pilot.

Noul proces de piroliză transformă deșeurile amestecate din plastic în ulei, care, la rândul său, poate fi introdus în procesele de producție a noilor produse sau ambalaje. Produsul final al proiectului nostru pilot sunt pungile de morcovi, care vor fi folosite în unele magazine Kaufland din Germania. Acestea pot fi reciclate mecanic după utilizare. Materialul utilizat pentru ambalare este certificat ISCC (Sistemul de certificare a durabilității pentru materii prime și piețe). Puteți recunoaște ambalajul după logo-ul nostru "Ambalat conștient".


Responsabilitate

Implicarea face diferența

Fără micro-
plastic
Fara microplastic

Atâta timp cât acest lucru este posibil din punct de vedere tehnologic și nu implică restricții semnificative, nu folosim microplastice și alți polimeri non-biodegradabili, pur sintetici în formulele produselor cosmetice, precum și detergenții, agenții de curățare și agenții de curățare ai mărcilor proprii.

Proteja-
rea climei
Protejarea climei

Nu doar vorbim despre protejarea climei, ci aducem și o contribuție relevantă prin măsuri specifice implementate la nivelul întregii companii. Află care sunt activitățile prin care luptăm împotriva schimbărilor climatice.