Acțiunile noastre pentru protejarea climei

Nu doar vorbim despre protejarea climei, ci aducem și o contribuție relevantă prin măsuri specifice implementate la nivelul întregii companii. Activitățile noastre variază de la utilizarea tehnologiei eficiente din punct de vedere energetic și planificarea ecologică a clădirilor noi, până la procesele logistice compatibile cu clima și evitarea deșeurilor.

Obiective climatice

Împreună împotriva schimbărilor climatice

Limitarea încălzirii globale

Schimbările climatice aduc provocări enorme pentru societatea noastră și fac indispensabile acțiunile la toate nivelurile societății. Ca parte a Grupului Schwarz, scopul nostru este să menținem efectele schimbărilor climatice cât mai scăzute posibil și să reducem în mod constant emisiile de gaze cu efect de seră. Pentru a realiza aceasta, aderăm la următoarele trei principii:

    1. Evităm – ori de câte ori este posibil – crearea de emisii de gaze cu efect de seră.

    2. Reducem emisiile de gaze cu efect de seră pe care nu le putem evita.

    3. Pe baza standardelor recunoscute la nivel internațional, compensăm emisiile operaționale de gaze cu efect de seră pe care nu le putem evita sau nu le putem reduce.


Obiectivele bazate pe știință ca bază a obiectivelor climatice

Grupul Schwarz s-a alăturat oficial inițiativei Ținte bazate pe știință (SBTi) în numele tuturor părților societății, în august 2020. După întocmirea bilanţului climatic complet şi a analizei amprentei de CO2, s-au stabilit ţinte de protecţie a climei conform metodologiei SBTi. Acestea au fost susținute de măsuri de reducere, evitare sau compensare a emisiilor de CO2 din societate și din lanțul de aprovizionare. 

Obiectivele climatice ale Grupului Schwarz

Ca societate, dorim să aducem o contribuție măsurabilă la atingerea obiectivului proclamat în Acordul de la Paris privind clima - de a limita încălzirea globală la mult sub 2°C. Obiectivele climatice definite ale Grupului Schwarz au fost validate și aprobate oficial de Science Based Targets Initiative (SBTi). Ca parte a Grupului Schwarz, ne-am stabilit, în cadrul Obiectivelor Science Based Targets (SBT) la nivel de grup, obiectivele climatice care contribuie la obiectivele climatice ale Grupului Schwarz. Printre altele, dorim să devenim o companie neutră din punct de vedere climatic* până cel târziu în 2025.

Obiectivele 1 și 2: Reducerea emisiilor operaționale

Ne vom reduce emisiile operaționale (Obiectivele 1 + 2) cu peste 80% din 2019 până în 2030.

  • Pentru a realiza acest lucru, toate țările Kaufland vor trece la electricitate verde din 2022.
  • În plus, vom deveni o companie neutră din punct de vedere climatic* cel târziu până în 2025, prin compensarea emisiilor de gaze cu efect de seră rămase operaționale (Obiectivele 1 + 2) prin proiecte de compensare. Kaufland lucrează cu parteneri experimentați pentru a compensa gazele cu efect de seră operaționale. Proiectele de compensare sunt selectate conform cerințelor de înaltă calitate, cum ar fi Gold Standard. Kaufland își compensează astfel emisiile operaționale și își face operațiunile comerciale neutre din punct de vedere climatic. În același timp, continuăm să lucrăm pentru evitarea emisiilor noastre de CO2 ori de câte ori este posibil sau pentru reducerea emisiilor inevitabile. 

Obiectivul 3: Reducerea emisiilor din lanțul nostru valoric din amonte și din aval

Pentru a ne reduce emisiile din lanțul nostru valoric din amonte și din aval (Obiectivul 3), obligăm furnizorii, care sunt responsabili de 80% din emisiile aferente produselor, să își stabilească obiective climatice conform metodei SBTi până în 2026. Susținem și însoțim partenerii noștri comerciali. În plus, Kaufland se angajează să-și reducă până în 2030 emisiile absolute Scope 3 în ceea ce privește utilizarea combustibililor vânduți cu 27,5% față de 2019. 


Sortiment neutru din punct de vedere climatic

Contribuiți la protecția climei prin cumpărături

Toți putem face ceva pentru a ne proteja clima. Consumul responsabil are deja o contribuție pozitivă. Pentru a vă putea face cu ușurință comportamentul de cumpărare mai conștient în privința climei, vă oferim o gamă variată de produse la cumpărături. 

Produse regionale și de sezon

Cele mai durabile produse sunt cele care nu generează de la început emisii inutile de CO2.

  • Produsele regionale: pentru că nu trebuie să fie transportate mult, complicat și la distanțe mari, acestea generează semnificativ mai puține gaze cu efect de seră. 
  • Produsele de sezon: cultivăm singuri produsele la fața locului, în loc să le importăm în lunile reci și să le depozităm cu mult efort. Acest lucru ne permite, de asemenea, să reducem consumul de energie. Cu încălzire durabilă și alimentare cu apă, de exemplu, oferim roșii pe tot parcursul anului din 2018 - direct din Germania.

Produse Bio

Bauer hält Äpfel

O altă componentă esențială a strategiei noastre de durabilitate este reprezentată de produsele din agricultura ecologică.

Acestea sunt deosebit de compatibile cu clima, întrucât nu sunt folosite ajutoarele artificiale în producția acestora. Companiile se descurcă fără îngrășăminte minerale și pesticide cu consum mare de energie și emisii de protoxid de azot dăunătoare climei. În plus, solurile gestionate organic stochează de obicei mai mult carbon. Asta înseamnă că agricultura ecologică realizează emisii de CO2 cu până la 50% mai reduse decât agricultura convențională. 

Cu produsele noastre ecologice, vă oferim încă o oportunitate de a face cumpărături conștientizând clima: puteți alege cel puțin o alternativă ecologică în fiecare grup de produse. Oferim în total peste 1800 de produse bio, atât cu marca proprie K-Bio, cât și cu produse de marcă precum Demeter.

Produse vegane și vegetariene

O dietă vegetariană sau vegană aduce o contribuție importantă la protecția climei.

Renunțarea la alimente de origine animală, cum ar fi carnea de vită, brânza și untul înseamnă, de asemenea, renunțarea la procese de producție complexe și emisii mari de CO2 - mai ales în comparație cu fructele și legumele. Creșterea vitelor și soia ca hrană în producția de carne contribuie la consumul mare de resurse și la distrugerea ecosistemelor, care provoacă, la rândul acestora, multe gaze cu efect de seră.

Pentru a vă facilita trecerea la o dietă fără carne sau la o proporție mai mare de mâncăruri fără carne, găsiți o gamă vastă de produse vegane și vegetariene la Kaufland. Aici găsiți mai multe informații despre motivul pentru care produsele vegane și vegetariene ocupă un loc permanent pe rafturile noastre Kaufland.

Produse cu ambalaje durabile

Tipul de fabricație, originea și drumul către supermarket sunt decisive pentru amprenta ecologică a produselor. Ambalajul acestora, însă, joacă de asemenea un rol important. 

Facem totul să menținem acestea într-un ciclu. Asta înseamnă că materiile prime valoroase nu se pierd, ci sunt permanent refolosite. Astfel se reduc emisiile de CO2 din fabricarea ambalajelor cu până la 50 la sută. 

Exploatăm pe deplin acest potențial cu propriile noastre mărci: fiecare ambalaj este verificat în privința posibilității maxime de reciclare și este marcat cu sigla „Ambalat mai conștient”. Puteți vedea dintr-o privire dacă ambalajul este reciclabil, a fost fabricat din material reciclat sau alternativ sau dacă materialul inutil a fost redus.

Logistică și mobilitate  

Infrastructură și procese ecologice

Utilizarea eficientă a resurselor, reducerea amprentei noastre ecologice și promovarea protecției mediului - acestea sunt de mulți ani un obiectiv declarat și în centrele noastre logistice.

Stație de alimentare cu energie electrică verde

Stație de alimentare cu energie electrică verde la Kaufland

În parcările a tot mai multe magazine Kaufland le oferim clienților noștri opțiunea de a-și încărca mașina electrică în mod convenabil, cu energie electrică verde, în timp ce își fac cumpărăturile. Cele trei tipuri comune de conectori (tip 2/AC 22 kW; CCS/DC 50 kW și CHAdeMO/DC 50 kW) sunt disponibile la stațiile noastre de încărcare rapidă. Cu o capacitate de încărcare de 50 kW, un vehicul electric poate fi încărcat cu până la 80% în 45 de minute. 

Datorită rețelei noastre de stații de încărcare a vehiculelor electrice, suntem pionieri în industria de retail. Toate stațiile funcționează cu energie care poartă eticheta de „energie electrică verde”. Astfel ne asigurăm că energia electrică verde este produsă din surse de energie regenerabile în proporție de 100%.

Ne dedicăm activ creării unei infrastructuri de încărcare a mașinilor electrice care să întâmpine nevoile clienților și să fie ușor de utilizat. Obiectivul nostru este să aducem o contribuție semnificativă la disponibilitatea pe scară largă a acestei tehnologii moderne și ecologice.

Volumul de utilizare a camioanelor

Atunci când alegem produsele, suntem foarte atenți ca grupele de marfă să fie combinate pentru a folosi la capacitate maximă volumul paletului. Un proces asistat de sistem monitorizează greutatea de încărcare admisă, utilizarea volumului și a greutății.

Construcții și amenajări

Gestionarea cu succes a energiei

Prin managementul nostru energetic, dorim să promovăm comportamentul conștient al angajaților în privința energiei, să creștem eficiența energetică a clădirilor și să desfășurăm operațiuni cât mai sustenabile posibil. Cu ajutorul unui sistem software de gestionare superior, verificăm în mod constant toate magazinele, centrele logistice, clădirile administrative și fabrica de carne din Republica Cehă în privința fluxurilor de energie. În plus, putem să identificăm oportunitățile de economisire și să documentăm constant măsurile de economisire a energiei implementate cu succes.

Cartificare conform standardului ISO 50001

Lucrăm continuu la îmbunătățirea eficienței energetice. În acest scop, managementul energetic la locațiile magazinelor, centrele logistice și clădirile administrative din toate societățile noastre naționale a fost certificat în conformitate cu standardul internațional ISO 50001.

Pentru a identifica potențialul de reducere, colectăm, monitorizăm și revizuim datele de consum ale locațiilor noastre și ne stabilim obiective de reducere pentru următorii ani pe această bază. În plus, consumul de energie inutil este detectat și evitat în viitor prin managementul energiei.

Reducerea energiei prin LED-uri

Ne bazăm pe un concept inovator de iluminat cu LED în magazinele noastre, precum și în centrele de distribuție logistică și clădirile administrative: în prezent, peste 210 de magazine din Germania sunt deja echipate cu iluminat LED - iar tendința este în creștere! În plus: transformăm de asemenea treptat iluminatul din locurile noastre de parcare. Astfel economisim aproximativ 90.000 de kilowați-oră de energie electrică per magazin.

Energie fotovoltaică

Kaufland România a investit 1,5 milioane euro în energie verde și a instalat panouri fotovoltaice. Primele panouri fotovoltaice ce vor ocupa o suprafață totală de aproximativ 12.8002 de metri pătrați vor fi amplasate atât la sol, cât și pe acoperișuri, pe trei magazine și un centru logistic. Capacitatea instalată poate produce aproximativ 2000 MWh/an.



Amprenta de carbon

Reducerea constantă a emisiilor de CO₂

Prin măsurile menționate pe această pagină, continuăm să promovăm reducerea gazelor cu efect de seră cauzate de activitatea noastră comercială. Din 2015, documentăm reducerea treptată a emisiilor de CO₂ într-un raport anual referitor la amprenta de carbon și dezvăluim progresul nostru.

Poți găsi informații mai detaliate în rapoartele noastre privind amprenta de carbon pentru anii 2017 și 2018/2019.

Apa pluvială

Ne monitorizăm atent consumul de apă din cadrul organizației și facem eforturi pentru eficientizarea acestuia atât în magazine, cât și în depozitele logistice și sediile administrative. Toată apa folosită în activitățile noastre vine din sistemul public de alimentare. De asemenea, după utilizare, apa este evacuată în sistemul public de canalizare. În 2020, cantitatea totală de apă utilizată în operațiuni a fost de 530.835 mc. Totodată, compania evacuează apa pluvială rezultată în urma precipitațiilor, în sistemul public de canalizare. În 2020, conform înregistrărilor primite de la furnizori, cantitatea totală de apă pluvială evacuată la nivelul magazinelor a fost de 779.608 mc. 

Raportul privind amprenta de carbon 2017

raport-amprenta-carbon-2017-EN.pdf (2.1 MB)

Raportul privind amprenta de carbon 2019/2020

raport-amprenta-carbon-2019-2020.pdf (1.5 MB)

Raportul privind amprenta de carbon 2018/2019

raport-amprenta-carbon-2018-2019-EN (0.4 MB)

Responsabilitate

Implicarea face diferența

Biodiver-
sitate
Biodiversitate

În calitate de comerciant de alimente și alte produse de larg consum, considerăm că este responsabilitatea noastră să protejăm natura și biodiversitatea.

Lanț apro-
vizionare
Responsabilitatea noastra de-a lungul lantului de aprovizionare

Ne-am asumat aplicarea unor practici comerciale corecte și transparente, asigurarea unor condiții bune de muncă și de viață, respectarea drepturilor omului, precum și o conduită ecologică în lanțul nostru valoric.