Pentru o lume cu mai puțin plastic

Obiectivele noastre

Cum facem diferența?

Ne angajăm să obținem mai puțin plastic și mai multă reciclare. În calitate de retailer internațional de produse alimentare și susținător al strategiei REset Plastic a grupului Schwarz, ne asumăm responsabilitatea și ne-am stabilit obiective clare. Concret aceasta înseamnă: ne verificăm produsele pentru a stabili unde poate fi economisit plastic. Dacă componentele sunt în surplus, de exemplu pentru că nu servesc ca protecție împotriva influențelor externe sau pentru păstrarea prospețimii, le omitem. Ne optimizăm în acest fel treptat ambalajele. Totuși, este la fel de important ca ambalajul să fie reciclabil. De aceea facem în mod regulat schimb de idei cu experți și dezvoltăm soluții inovatoare. Puteți verifica! Aceste măsuri fac parte din REset Plastic, strategia internațională privind materialele plastice a Grupului Schwarz, care a fost lansată în 2018. Împreună urmărim viziunea "Mai puțin plastic – cicluri închise".

Banane neambalate

Reducerea plasticului

Reducem materialele de ambalare inutile. În acest scop, privim atenție ambalajele pentru mărcile noastre proprii și analizăm nevoia de material de ambalare. În plus, verificăm schimbul și utilizarea materialelor ecologice pentru toate ambalajele. Obiectivul nostru până în 2025: să folosim cu 20% mai puțin plastic.

Ulei de floarea soarelui de la K-Classic într-o sticlă PET

Utilizarea produselor reciclate

Transformăm plasticul aruncat în granulat reciclabil - așa-numitul reciclat. Pe acesta îl folosim pentru producerea de material de ambalare reciclat pentru multe dintre produsele noastre de marcă proprie.

Obiectivul nostru până în 2025: să folosim o medie de 25% reciclat pentru ambalajele noastre de marcă proprie.

Gel de duș de la bevola

Recycling

Nu ne concentrăm să reducem plasticul din ambalajele noastre. Ne angajăm, de asemenea, să reciclăm și să susținem un proces durabil de eliminare prin reutilizare.

 

Scopul nostru este să facem 100% din ambalajele de marcă proprie cât mai reciclabile posibil până în 2025. Și până la sfârșitul anului 2021, vom renunța la utilizarea plasticului negru în ambalajele de marcă proprie.


Măsurile noastre

Împreună putem face mai multe.

Toată lumea vorbește despre plastic. Dar, în timp ce alții încă se ceartă în privința măsurilor, noi le implementăm deja. În ultimii ani am introdus deja multe soluții de reducere a plasticului în filialele noastre. De exemplu, oferim fructe și legume în vrac în loc să le ambalăm sau găsim ambalaje alternative pentru a economisi deșeurile. Depinde de fiecare dintre noi. De aceea, oferim soluții durabile pentru a face achiziția dvs. și mai ecologică. Puteți afla aici exact care sunt acestea.

Produse neambalate

Marcăm cu sigla noastră „Neambalat” în broșură toate acele fructe și legume care sunt în vrac și nu au ambalaj. Cu această etichetă, nu numai că atragem atenția asupra selecției mari de fructe și legume în vrac, dar oferim și informații despre măsurile noastre de reducere a plasticului, care fac cumpărăturile cu noi și mai sustenabile.

Soiuri de fructe și legume neambalate Sigla Kaufland „Neambalat”

Reutilizare continuă

Cu sigla „Reutilizare continuă” din broșură, dorim să subliniem că articolele marcate se pot folosi de mai multe ori. Acestea includ recipiente reutilizabile „to go”, cutii termice, termosuri, paie de băut reutilizabile, cutii de depozitare și prânz până la șervețele cosmetice. Etichetarea unor astfel de produse reutilizabile este o măsură simplă de prevenire a generării de deșeuri.

O salată proaspătă într-un borcan de sticlă cu capac Sigla Kaufland „Refolosiți permanent”

Eliminarea plasticului de unică folosință

Încă din 2019 am eliminat articole din plastic de unică folosință, cum ar fi vesela de veselă de unică folosință, pungi de transport de unică folosință, bețișoare de urechi, paie de băut și multe altele din gama noastră de mărci proprii. Astfel am reușit să interzicem plasticul de unică folosință din gama noastră înainte ca directiva UE să intre în vigoare în iulie 2021. Astfel economisim 385 de tone de plastic în fiecare an.

Observație față de separare

Trennhinweis von Kaufland, wie er auf ausgewählten Mehrkomponentverpackungen zu finden ist

Procesul de predare corectă a ambalajelor reprezintă jumătate din lupta pentru evitarea și reducerea deșeurilor. Observația noastră față de separarea ambalajelelor multicomponente selectate pentru mărcile noastre oferă o viziune mai clară asupra acestui proces. Instrucțiunile de separare explică modul de separare și eliminare corectă a componentelor de ambalare individuale - un pas important în prevenirea formării și răspândirii deșeurilor de plastic. Pentru că numai printr-o predare corectă deșeurile de ambalaje pot fi folosite ca material valoros și material pentru ambalajele noi obținute din acestea. Data viitoare când faceți cumpărături, acordați atenție noului anunț de separare. În acest fel, puteți contribui la înbunătățirea mediului nostru și la cea mai bună reciclare posibilă.

Punga proaspătă Kaufland

Cumpărați și mai sustenabil.

Toți putem contribui la reducerea sau evitarea deșeurilor de plastic. Împreună putem ajuta deja cu măsuri mici pentru a elibera mediul și oceanele noastre de deșeurile de plastic. De aceea, oferim o mulțime de alternative în filialele noastre. De exemplu, există punga noastră de prospețime, cu care am economisit deja tone de plastic.

Capacul reutilizabil cu mențiunea "Pune capac consumului de plastic"

Capacele noastre reutilizabile pentru produse lactate

Pentru a sigila ermetic produsele lactate în frigider, oferim o alternativă durabilă la capacul clasic de unică folosință din plastic: capacul reutilizabil. Acesta poate fi refolosit de mai multe ori, se poate spăla în mașina de spălat vase și poate fi folosit pentru diferite dimensiuni de cupe.

Sacoșa reutilizabilă

Die Mehrwegtasche von Kaudland umringt von verschiedenen Waldbewohnern

Căutați partenerul perfect pentru cumpărăturile dvs. săptămânale? Cum vi se pare sacoșa noastră reutilizabilă pentru transport sau congelator? Acestea sunt neutre din punct de vedere climatic*, protejând astfel mediul și sunt disponibile în două dimensiuni. Sunt reciclabile, deosebit de durabile și sunt produse în proporție de 80% din folie Kaufland veche. Din aprilie 2019 nu veți mai găsi pungi de plastic de unică folosință în magazinele noastre, ci doar sacoșe reutilizabile.

Produse reciclate

Grupul Schwarz este un jucător important în domeniul economiei circulare în Germania, de exemplu prin înființarea firmei de deșeuri și reciclare PreZero, care este acum unul dintre liderii domeniului său din Europa. PreZero nu numai că colectează și sortează deșeurile, ci le folosește și pentru a fabrica materiale reciclabile și, astfel, conservă resurse, de exemplu cu firma de reciclare PreZero Polymers, care produce plastic regranulat. Scopul nostru: să creăm un ciclu ecologic la nivelul întregii societăți.

PreZero Logo

Cum devin deșeurile de plastic produse noi?

Ca parte a strategiei privind plasticul, REset Plastic, colaborăm cu divizia noastră de mediu PreZero pentru a oferi produse reciclate. PreZero și-a stabilit obiectivul de a colecta deșeurile de plastic din gospodăriile private, care pot fi folosite ulterior ca materiale reciclabile pentru produse noi, de înaltă calitate. Deșeurile sunt sortate, curățate, mărunțite, apoi topite și procesate în granulat de plastic. Granulele sunt apoi folosite pentru a obține produse noi, cum ar fi cutii de depozitare practice.

Produsele noastre reciclate

Aufbewahrungsboxen, die aus Kunstoffgranulat hergestellt werden, das aus Plastikabfall gewonnen wird

Ne extindem în mod constant gama de produse de uz casnic, care constau 100% din plastic reciclat și au fost create împreună cu divizia de mediu a Grupului Schwarz, PreZero. Întregul proces de reciclare și fabricație pentru aceste produse are loc în Europa. 

 

Acest granulat de plastic este folosit pentru a crea produse de înaltă calitate și totodată mai ecologice, cum ar fi cutiile noastre de depozitare practice în două dimensiuni. În cursul anului, gama va fi extinsă pentru a include și alte produse, cum ar fi organizatoare, coșuri de gunoi, suporturi pentru saci de gunoi și cutii pliabile. Întrucât produsele sunt disponibile doar pentru o perioadă scurtă de timp, merită să ne urmăriți pentru a găsi ofertele noastre actuale. 


REset Plastic

Reduceți și reciclați. RESET Plastic - Strategia noastră privind plasticul.

Grupul Schwarz, care, împreună cu diviziile de retail Kaufland și Lidl, este unul dintre cei mai mari retaileri internaționali, este conștient de responsabilitatea acestuia față de mediu și o tratează cu seriozitate. Cu REset Plastic, a dezvoltat o strategie holistică, internațională, care este împărțită în cinci domenii de acțiune: evitarea, proiectarea, reciclarea, eliminarea, precum și inovarea și educația. Astfel devin realitate viziunea „mai puțin plastic – cicluri închise”.

 

Plasticul îndeplinește funcții importante în comerțul alimentar: este robust, ușor și versatil. Plasticul protejează alimentele în special în timpul transportului și este important pentru valabilitatea și igiena acestora. Însă pentru că se produce din ce în ce mai mult plastic și se reciclează prea puțin, deșeurile de plastic devin din ce în ce mai mult o problemă pentru oameni, animale și mediu. 

REset Plastic Logo

Suntem unici

Pentru a îndeplini obiectivele ambițioase, este necesar ca toate departamentele societății să lucreze îndeaproape. La nivelul grupului Schwarz, ciclul depinde de noi: de la producție la comercializare până la eliminare și reciclare. Pentru noi, deșeurile de astăzi sunt materia primă de mâine. Prin abordarea noastră, economisim plastic acolo unde este posibil și îl menținem în circulație acolo unde are sens. În acest fel protejăm mediul înconjurător fără a fi nevoie să renunțăm la proprietățile pozitive ale materialului reciclabil.

REset Plastic și cele cinci domenii de activitate ale acestuia

Grafik, die das Logo von REset Plastic und die fünf Handlungsfelder der Strategie abbildet

Nu există o soluție simplă la problema plasticului. Pentru a sublinia complexitatea, am introdus cinci domenii de acțiune care clarifică subiectul în mod holistic:

 

- REduce

Oriunde este posibil și durabil, renunțăm la plastic. Cu plasele noastre reutilizabile pentru fructe și legume, de exemplu, creăm o alternativă durabilă la pungile cu nod.

 

- REdesign

Noi proiectăm produse și ambalaje astfel încât să poată fi reciclate și să închidă ciclurile. Am reușit deja să reducem plasticul din multe ambalaje, să mărim posibilitatea de reciclare sau să folosim plastic reciclat. Logo-ul nostru de ambalare "ambalat în mod responsabil" face acest lucru transparent pentru clienții noștri.

 

- REcycle

Colectăm, sortăm și reciclăm plasticul și astfel închidem ciclurile de materiale. Deja în prezent, aproape toate materialele reciclabile din sucursalele și depozitele Kaufland sunt sortate separat. Acest lucru face posibilă, de exemplu, reciclarea foliei vechi în saci de gunoi noi sau în sacoșa noastră reutilizabilă.

 

- REmove

Cu partenerii noștri de cooperare „Project Stop” și „One Earth - One Ocean e.V.” aducem o contribuție la mările și râurile fără plastic.

 

- REsearch

Pentru soluții inovatoare, investim în cercetare și dezvoltare și oferim informații despre reciclare și conservarea resurselor. Am semnat angajamentul global al Fundației Ellen MacArthur și am stabilit astfel un semnal puternic pentru viziunea unei economii circulare funcționale la nivel global.


Responsabilitatea noastră

Face diferența

Proteja-
rea climei
Protejarea climei

Nu doar vorbim despre protejarea climei, ci aducem și o contribuție relevantă prin măsuri specifice implementate la nivelul întregii companii. Află care sunt activitățile prin care luptăm împotriva schimbărilor climatice.

Sigiliul GOTS
GOTS

Întrucât protecția mediului este importantă pentru noi, ne asumăm această obligație în deplină cunoștință de cauză. Ori de câte ori este posibil, folosim pentru textilele noastre bumbac bio, cu sigiliul GOTS (Global Organic Textile Standard).

Fără micro-
plastic
Fara microplastic

Atâta timp cât acest lucru este posibil din punct de vedere tehnologic și nu implică restricții semnificative, nu folosim microplastice și alți polimeri non-biodegradabili, pur sintetici în formulele produselor cosmetice, precum și detergenții, agenții de curățare și agenții de curățare ai mărcilor proprii.