Raport de sustenabilitate Kaufland România

Am publicat cel de-al șaselea Raport de Sustenabilitate, ce prezintă realizările și impactul activității noastre în anul financiar 2022 (01.03.2022 – 28.02.2023). Raportul este realizat cu respectarea celui mai important standard internațional de raportare, Global Reporting Initiative (GRI), opțiunea de conformitate Core, demonstrând astfel transparență față de toți partenerii.


Raportul de sustenabilitate Kaufland România oferă o analiză completă și transparentă pentru activitatea companiei.

Analiza include date despre investițiile la nivelul portofoliului de produse, dezvoltat cu responsabilitate și grijă pentru nevoile consumatorilor, a mediului de lucru, precum și politica de resurse umane a companiei. Totodată, raportul oferă informații despre lanțul de aprovizionare a magazinelor Kaufland, inițiativele de reducere a impactului asupra mediului și, nu în ultimul rând, despre proiectele cu impact în comunitate, unde compania a investit cel mai mare buget de până acum.

Raportul este structurat în cinci capitole: Kaufland dintr-o privire; Sustenabilitatea ca strategie; Echipa din spatele angajamentului; Creștem împreună; Evaluarea progresului.

Structura și conținutul raportului s-au bazat pe procesul de materialitate care a avut loc în 2022.

Informațiile din raport prezintă activitatea companiei pentru cele 167 de magazine, două centre logistice și două birouri administrative.

Kaufland dintr-o privire

Kaufland România face parte din rețeaua de magazine europeană Kaufland, cu operațiuni în 8 țări, Germania, Cehia, Slovacia, Croația, Polonia, Republica Moldova și Bulgaria. Prezentă în România de 18 ani, compania opera la sfârșitul anului 2022 o rețea de 167 de magazine, 2 centre logistice și 2 sedii administrative.

Sustenabilitatea ca strategie

La baza responsabilității pe care o avem pentru stakeholderii noștri stau etica și integritatea întregii echipe a Kaufland România. Suntem conștienți că etica în afaceri este un principiu extrem de important pentru creșterea și dezvoltarea sustenabilă a companiei, de aceea luăm măsuri pentru a ne asigura că valorile noastre sunt adoptate, asumate și implementate de toți angajații și partenerii noștri.

Echipa din spatele angajamentului

Kaufland România investește în echipele sale, obținând titlul de Top Employer pentru al 8-lea an consecutiv în România. Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaților în perioada de raportare a fost de peste 28 milioane de euro, o creștere de 50% față de 2021; Numărul total al angajaților cu dizabilități, pe parcursul anului 2022, a fost de 580, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 9% față de anul precedent.

Creștem împreună

În 2022, bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar, prin donații și sponsorizări, s-a ridicat la aproape 9 milioane de euro, reprezentând un record pentru companie. În plus, 3 miliarde de euro, adică peste 80% din cheltuielile companiei cu furnizorii au fost direcționate către furnizorii români.

Evaluarea progresului

Kaufland România și-a asumat să ia măsuri și să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact). În anul 2022, bugetul total al investițiilor pentru extinderea și întreținerea rețelei de automate de reciclare a depășit 4,84 milioane euro. De asemenea, compania a investit 15 milioane euro pentru dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice. 

Vezi raportul complet

Pentru a afla mai multe despre viziunea și strategia noastră de sustenabilitate, te invităm să parcurgi raportul pentru anul 2022, în limba engleză  aici

Raportul în limba engleză pentru anul financiar 2021, îl poți accesa aici.

Raportul pentru anii financiari 2018 și 2019, îl poți accesa aici. Raportul în limba engleză este disponibil aici.

Raportul pentru anul 2017 este disponibil în limba română aici și în limba engleză, aici.

Raportul de sustenabilitate din 2016 poate fi accesat aici.

Raportul pentru anul financiar 2020 este disponibil în limba engleză, aici.